کتاب مدیر هدفمند و فرصت شناس

نوشته : کن بلانچارد و استیو گوتری،ناشر : رسا،ترجمه : سید رضا افتخاری؛ویژگی های اخلاقی مدیر منضبط


توقف فروش

کتاب مدیر هدفمند و فرصت شناس
نوشته : کن بلانچارد و استیو گوتری
ناشر : رسا
ترجمه : سید رضا افتخاری
شابک : 964-317-598-7
تعداد صفحات : 104
شمارگان چاپ : 2200
نوبت چاپ : دوم -1386
لیتوگرافی : -
قیمت پشت جلد : 12000 تومان
درباره کتاب :
این کتاب درباره ی یک فرصت کش شریر است که هر روز در کمین نشسته است. در حقیقت او بسیار بدتر از فرصت کش است. نابود کننده ی سازمان ها، ازدواج ها، خانواده ها، روابط، شانس ها... وحتی زندگی ها.
نامش «تعلل» است. در پنج حرف، به «تأخیر» مشهور است. زمانی اتفاق می افتد که انجام کاری را به بعد موکول می کنید. بقیه ما، زمانی، جایی، با این دشمن پنهان جنگیده ایم. وقتی در دبیرستان یا دانشکده بوده ایم، تا آخرین دقیقه برای نوشتن یک مقاله ی مهم ، یا امتحان نهایی صبر می کردیم. سپس شب آخر را تا صبح بیدار می ماندیم تا تکلیف خود را انجام دهیم، و روز بعد به سختی از پس کار خود بر می آمدیم. در شغل نیز گاهی حتی فرصت های حیاتی و موقعیت های حساس را در نتیجه تعلل از دست می دهیم. یا پیش از دست به کار شدن برای انجام کارهای مهم، همه ی وظایف ناچیز و بی اهمیت را به انجام می رسانیم.
در منزل اغلب گرفتارتر یا خسته تر از آن هستیم که برای فرزندانمان قصه بخوانیم. به خود می گوییم:« به جایی بر نمی خورد اگر تا وقت مناسب تری صبر کنم». سپس وقتی آنها در مدرسه اند، از خود می پرسیم که چرا« وقت مناسب تر» هرگز از راه نمی رسد.
ما استدلال می کنیم، توجیه می کنیم و توضیح می دهیم. نتیجه انکه شغلمان، همسرمان، بچه هایمان و سلامتی مان، همه لطمه می بینند. همه به خاطر آن است که ما «آن را عقب انداخته ایم» یا «ناچیزترین ها» را اول انجام داده ایم، و مهم ترین ها را برای آخر(اگر برای هیچ وقت رها نکرده باشیم) گذشته ایم.
باید به یاد داشته باشید که تعلل بسیار فراگیرتر از آن است که شما تصور می کنید، یا وضعیتی نیست که به ناگاه از جایی سر برآورد. ریشه هایی عمیق دارد و باید آنرا دریافت.
فهرست مطالب :
دیباچه
مقدمه
فصل1- دیر رسیدن به یک قرار بسیار مهم
فصل2- تغییراتی به پیش
فصل3- اولین P
فصل4- اولین آزمون
فصل5- ردّ
فصل6- دومین P
فصل7- فهرست درست ها
فصل8- تفکر عمیق
فصل9- خوب، این الفبای کیست؟
فصل10- شبی دیگر برای تفکر
فصل11- بیشتر از این، نه!
فصل12- هدفمند، فرصت شناس
فصل13- یک راه حل تمام عیار
پایان سخن- یادداشت شخصی نویسندگان
می توانید تفاوت بیافرینید