نمد بزرگ سایز تقریبی 1 در 1.5 متر

نمد بدون بوی پشم و بدون پرز اضافه مناسب برای کمر درد و پادرد به علت داشتم مزاج گرم و خشک


توقف فروش

بدن انسان از طریق حواس پنجگانه تغذیه می شود که یکی از انواع تغذیه، تغذیه پوستی می‌باشد؛ یعنی بدن از هرچه که با پوست در تماس است تغذیه می‌کند. که در صورت تماس و لمس پوست بدن با مواد غیر طبیعی و صنعتی برای بدن مشکلاتی ایجاد می‌شود که برعکس تماس پوست با الیاف طبیعی و سالم باعث لطافت پوست و آرامش و تنظیم الکتریسیته ساکن بدن می‌شود.
در گذشته و حکمت اصیل اجداد ما، لباس‌ها، فرش و سایر پوشش‌ها به نوعی استفاده می‌شده که منطبق با مزاج افراد باشد و بیشترین اثر سلامتی بخش را داشته باشد. پوشش‌ها دارای مزاجی از نوع سردی و گرمی است و می‌تواند موجب ایجاد سردی و گرمی در بدن شود.
به عنوان مثال پشم و لباس پشمی گرم است، ابریشم خیلی گرم است، کتان سرد است، لباس‌هایی از جنس آکرولیک، مواد پلاستیکی(نایلون) و سایر منسوجات صنعتی سرد از نوع مضر هستند، فرش ماشینی نیز سرد مضر است و به همین دلیل کسی که روی این فرش می‌خوابد احساس سردی می‌کند و ادامه این رفتار موجب درد در بدن و دیگر عوارض می‌شود. علاوه بر این پرز الیاف آن که از مواد نفتی و شیمیایی درست شده است مشکلات تنفسی، آلرژی و ناراحتی‌های پوستی را سبب می‌شود. بنابراین با توجه به مزاج الیاف در موقعیت‌های سردسیری مانند آذربایجان و کردستان ایران از تشک های پشمی استفاده می‌شود و یزد که گرم است از تشک های پنبه‌ای بهره می‌گیرند. ولی در موقعیت جغرافیایی سرد و مرطوب مانند شمال ایران از نمد که یک نوع فرش ساخته شده از پشم فشرده است و دارای مزاج گرم و خشک است استفاده می‌کنند. و در موقعیت گرم و تر مانند جنوب ایران و هندوستان از حصیر استفاده می‌کنند (برگرفته از سایت استاد خیراندیش)
نکته مهم اینکه گلیم و به خصوص نمد که از پشم تهیه شده است برای افرادی که از درد کمر و دردهای مفصلی و عضلانی رنج می‌برند بسیار مناسب است و به خصوص توصیه می‌شود افرادی که دچار آرترز یا درد هستند بروی بستر خود نمد بیاندازند و روی آن بخوابند. جالب است بدانید استفاده از فرش‌های صنعتی باعث ترک کف پا می‌گردد.
پوشش‌های چرمی نیز برای پوست و بدن مفید است و توصیه می‌گردد از انواع مصنوعات و وسایل چرمی استفاده شود.