توهم سلطه

بیانات امام خامنه ای


توقف فروش

درباره کتاب
عنوان: توهم سلطه / گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون صهیونیسم
تدوین کننده/به کوشش: مؤسسه‌ی فرهنگی حدیث لوح و قلم
ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی
شابک: 1-58-2951-964-978
قطع: وزیری
نوع جلد: شومیز
نوبت چاپ: اول/ 1392
تعداد صفحات:512 صفحه
شمارگان: 5000 نسخه
کتاب حاضر شامل گزیده‌ای از نظرات معظّم‌ٌله درباره‌ی صهیونیسم و مباحث مرتبط با آن است که مطالب آن از «مطالعه‌ی کل گفتار‌ها و نوشتار‌های مرتبط با موضوع از سال 1348 تا اواخر سال 1390» گردآوری و تنظیم شده است.
مروری بر عناوین و مطالب مندرج در فهرست تفصیلی کتاب، تلاش صورت گرفته برای تهیه مجموعه‌ای جامع از نظرات رهبر معظّم انقلاب درباره‌ی موضوع کتاب را نشان می‌دهد که در پنج بخش و بیست و سه فصل ارائه شده است و شامل محورهای اصلی «صهیونیسم؛ شجره‌ی خبیثه»، «غده‌ی سرطانی»، «پاره‌ی تن جهان اسلام»، «جراحی غده‌ی سرطانی» و «تقابل ایدئولوژیک» بوده و منعکس کننده‌ی بینش عمیق و آگاهی کامل رهبر معظّم انقلاب و نظام اسلامی در دوره‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب به ماهیّت، خطرات و تهدیدات دشمن بزرگ اسلام، امّت اسلامی و جامعه‌‌ی بشری است.
صفحاتی از کتاب
بصیرت و دشمن‌شناسی
در آن روزی که امام این فریاد را بلند کرد ـ در سال 1341 ـ خیلی‎ها باور نمی‌کردند که این نهضت، نهضتی است برای قرآن و برای احیای اسلام؛ وقتی که به آنها گفته می‌شد دشمنها می‌خواهند اسلام را از بین ببرند و صهیونیستها می‌خواهند مملکت را نابود کنند، تعجّب می‌کردند.
علت اصلی تشکیل رژیم صهیونیستی
تشکیل حکومت غاصب صهیونیستى و غصب فلسطین، یک مسئله‏‌ى عادى در دنیا نبود؛ مثل تصرّف سرزمین یک کشور به‎وسیله‏‌ى یک کشور دیگر نبود؛ این یک حرکتِ کاملاً سیاسى و استراتژیک و بلندمدّت براى سلطه بر جهان اسلام بود. به‎وسیله‏‌ى بودن اسرائیل، مسلمانها را تحقیر کردند؛ با ایجاد دولت اسرائیل، دولتهاى اسلامى را تضعیف کردند؛ به‎وسیله‏‌ى حضور اسرائیل در منطقه، اتّحاد اسلامى را مشکل کردند؛ با روشهایی که استکبار از چهل سال پیش تا امروز پیموده و تعقیب کرده. مسئله‏‌ى اسرائیل و حضور اسرائیل در قلب کشورهاى اسلامى، یعنى قدرت و سیطره‏‌ى استکبار بر دنیاى اسلام، و مظهر ضعف مسلمانها؛ که این ضعف را می‌خواهند به رخ مسلمانها بکشند.