قرآن مجید قطع جیبی ترجمه استاد انصاریان

قرآن مجید قطع حیبی ابعاد 13*18 سانتی متر ترجمه استاد انصاریان عکـس واقعی است


توقف فروش

 چاپ و نشر قرآن کریم در دو دهه پس از انقلاب اسلامی ایران از رشد چشم‌گیری برخوردار بوده است‌. آمار دقیقی از شمارگان واقعی چاپ و نشر قرآن کریم در دست نیست‌; اما براساس آمار تقریبی موجود، این روند در حال افزایش است‌. چنان که در جدول شمارة 1 آمده است‌، شمارگان چاپ قرآن کریم از سال 1357 تا 1382 (بجز سال 1360) که آماری موجود نیست‌) بیش از 70 میلیون جلد بوده است‌. به عبارت دیگر به طور میانگین در 25 سال گذشته در هر سال 2 میلیون جلد قرآن کریم چاپ و نشر شده است‌. شمارگان قرآن در سال 1359، ‌دو هزار جلد بوده که در سال 1376 به بالاترین حد خود یعنی 12 میلیون و 568 هزار جلد رسیده است‌. در حال حاضر میانگین چاپ قرآن کریم سالانه 5 میلیون جلد تخمین زده می‌شود. شمارگان کل قرآن های ترجمه نیز به همین نسبت از افزایش چشمگیری برخوردار بوده و هر ساله بر تنوع ترجمة قرآن کریم افزوده شده است‌.
چاپ و نشر ترجمه‌های قرآن کریم‌
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه‌، مسأله ترجمه قرآن نیز مورد توجه بیشتر قرار گرفت و تحولی جدید در راستای نقد و بررسی ترجمه‌ها و اصلاح کژی‌ها و نارسایی‌های آن‌ها و همچنین پدید آوردن ترجمه‌هایی دقیق آغاز شد. بدین ترتیب با ارائه ترجمه‌های جدید و روند نقادی آنها روز به روز بر دقت و شیوایی ترجمه‌ها افزوده شد به گونه‌ای که در دهه هفتاد بهترین ترجمه‌های تاریخ ترجمه به زبان فارسی نمایان شدند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا آذرماه 1382 حدود 30 ترجمه کامل قرآن کریم و چندین ترجمه پاره‌ای از قرآن کریم صورت گرفته است‌.
شایان ذکر است که علاوه بر ترجمه قرآن کریم به زبان فارسی‌، در بعد از انقلاب نیز به زبان های دیگر، ترکی آذری‌، کردی‌، انگلیسی‌، فرانسوی و... ترجمه شده است‌. و محققان و صاحب نظران فن ترجمه هر روز تلاش هستند که ترجمه‌ای دقیق‌، سلیس و روان را به جامعه عرضه نمایند.
انتشار ترجمه‌های منظوم از قرآن کریم در دهه هفتاد، فصل نوینی در چاپ و نشر ترجمه‌های فارسی قرآن کریم می‌باشد.
پاسخ:قرآن کریم یعنی قرآن با کرامت‌ است ‌و قرآن مجید یعنی قرآن با مجد و عظمت است؛ این‌ دو صفت‌ برای‌ قرآن،‌ در خود قرآن‌ آمده‌ است‌ درابتدای‌ سوره ‌\"ق\" به‌ آن‌ سوگند خورده‌ شده‌؛«ق‌ و القرآن‌ المجید». و در سوره‌واقعه‌ صفت‌ کریم‌ برای‌ قرآن‌ ذکر شده‌ «انه‌ لقرآن‌ کریم‌«. چنانچه‌ اوصاف‌ دیگری‌ هم‌ در قرآن برای‌ آن‌ آمده‌ است‌ مانند: القرآن‌ العظیم‌، القرآن‌ الحکیم‌... وی‌ دو وصف‌ کریم‌ و مجید مشهورتر شده‌ است‌ شاید به‌خاطر آنکه‌ وصف‌ مجید دو مرتبه‌ آمده‌ و یک‌ مرتبه‌ هم‌ به‌ آن‌ قسم‌ یاد شده‌ و وصف‌ کریم‌ در سوره‌ معروف‌ واقعه‌ بیان‌ شده‌ است‌. لذا شما می توانید کتاب خدا را قرآن بنامید و یا قرآن مجید، قرآن کریم، قرآن عظیم، قرآن حکیم، قرآن مبین، قرآن عربی، کلام الله، کتاب خدا و نام های دیگری که در قرآن برای آن آمده است