حلیه القرآن (آموزش تجوید قرآن سطح 1)

کتاب حلیه القرآن (آموزش تجوید قرآن سطح 1) نویسنده سید محسن موسوی بلد


توقف فروش

توجه : این کتاب دارای 10 عدد سی دی آموزشی  تصویری vcd  می باشد در صورت نیاز با فروشنده تماس بگیرید یا در جلوی پیغام نوشته شود ما میخوانیم و با شما تماس میگیریم و هر دو سفارش در یک بسته و با یک هزینه پستی ارسال می شود قیمت 10عدد سی دی مجزا 15000 تومان است اما در صورت سفارش همراه کتاب ارزانتر محاسبه خواهد شد.

با تشویق و تعلیم پدر به آموزش معارف قرآنی و تعلیم قرائت های مختلف ...... علاوه بر این به صورت خصوصی از محضر استاد قنبری قرآن را در سطح تجوید و صوت ...... گزارش از: سید جاسم موسوی. منابع: 1. سایت صدای قرآن ...... یکى از خدمات ارزنده قرآنى استاد سید محسن موسوى به جامعه قرآن دوست کشور، کتاب دو جلدى حلیه القرآن در خصوص ...
کتاب حلیه القرآن (آموزش تجوید قرآن سطح 1) نویسنده سید محسن موسوی بلد کتابخانه ملی چاپ 1389
مروری بر کتاب جزوه حاضر، توضیحی نسبتاً فشرده و مختصر از قواعد تجویدی است که جهت علاقمندان به فراگیری فن شریف قرائت قرآن کریم ـ که مرحله روخوانی و روان خوانی را با موفقیت گذرانده اند ـ تدوین گشته است.
دوره «فصیح خوانی» در واقع یک دوره مقدماتی و تسهیل کننده ورود به مرحله «تجوید سطح یک» است.
همچنین در این دوره عملاً توانایی و تسلط در روانخوانی نیز افزایش می یابد
quran در تاریخ اسفند 17, 1389 در گروه مروجان قرآن ارسال نمود 0 دیدگاه
استاد سید محسن موسوى بلده 19 شهریور ماه 1332 شمسى در شهر تهران دیده به جهان گشود. ولادت او در خانواده اى مذهب، اولین طلیعه آشنایى او با کتاب انسان ساز قرآن شد جو مذهبى خانواده و اشتیاق قرآنى اقوام مادرى، عامل دیگرى در تربیت قرآنى او شد زیرا علاقه اقوام مادریش بخصوص دائیهایش او که همگى از ذاکران اهل بیت (علیه السلام) بودند اشتیاق او را نسبت به فراگیرى قرآن دو چندان ساخت. بهمین دلیل پیش از ورود به دبستان بذر عشق به قران در نهادش جاى گرفت وبتدریج باور شد پس از آن بود که با تشویق والدین و نزدیکان، زندگى قرآنیش رقم خورد. استاد موسوى علوه بر والدینش از استادش وطنى بعنوان کـسى که نقش تعیین کننده در پرورش قرانى او داشته یاد مى کند خود او در این باره مى گوید جناب آقاى وطنى معلم قرآن کلاس چهارم دبستان، بود. او علاوه بر ظاهرى بسیار مرتب و منظم، تدریس بسیار خوب و منظمى داشت. در آن زمان که کلاسهاى قرآن مدارس و حتى هیئتهاى مذهبى، وضع منظمى نداشت او با روش ویژه در آهنگین خواندن استفاده و با لحن خواندن آیات تمام شاگردان را به پیروى از سبکش موظف مى ساخت. استاد سید محسن موسوى در مراحل مختلف آموزش و فراگیرى قرآن از محضر اساتیدى چون استا محمد تقى مروت بهره گرفت و علم تجوید را نزد او فرا گرفت. از دیگر اساتید او مرحوم دکتر سید ابراهیم مفیدى جراح و متخصص بیماریهاى زنان بود که از محضر او بهره ها برد. اگر چه پیش از انقلاب و حتى سالهاى قبل از آن جلسات قرآن و فراگیرى ان مانند امروز منظم و دقیق نبود مباحث چون آموزش صوت و لحن مانند امروز وجود نداشت، با وجود این در اطراف و اکناف شهر تهران جلساتى به شیوه سنتى و هیئتى برقرار بود که بسیارى از قاریان برجسته کشور در این جلسات به فراگیرى قرآن پرداختند. حاج محسن موسوى بلده در سال 1338 هـ.ش تحصیلات ابتدایى خود را در دبستان محمودیه اسلامى که آغاز کرد. و در سال 1344 به پایان رساند. پس از آن در همان سال در مدرسه امیرکبیر تحصیلات دوره راهنمایى را آغاز کرد. و در سال 1350 دیپلم طبیعى را زا دبیرستان جعفرى اسلامى گرفت و از آنجا که به تحصیل و فراگیرى علم و دانش علاقه وافرى داشت در میان تمامى دبیرستانهاى منطقه 17 آموزش و پرورش آن زمان رتبه ممتاز را کـسب نمود. که او عشقى بى نهایت به قرآن داشت در تمامى این سالها در کنار درس و تحصیل به فراگیرى قرآن نیز مى پرداخت و بدین ترتیب آینده اش در جوار این کتاب انسان ساز رقم خود. او در سال 1350 در رشته فیزیوتراپى در دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال 1354 به دریافت مدرک کارشناسى این رشته نائل شد و پ از انجام خدمت نظام وظیفه در سال 1356 در مرکز پزشکى شهداى هفتم تیر شهر رى مشغول به کار شد. آقاى سید محسن موسوى یکى از قاریان برجسته کشور در سال 1357 با خانم روحانى منش ازدواج نمود که او نیز معلم قران و مسئول بخش فرهنگى اداره دارالـــتحفیظ قرآن کریم است و علاقه و اشتیاق وافرى به علوم قرآنى دارد ثمره این ازدواج سه فرزند دختر است از آنجا که استاد موسوى و همسرش از علاقه مندان و مشتاقان این کتاب الهى اند و در این زمینه فعالیت دارند عشق به قرآن در تمامى خانواده دیده مى شود و فرزندان اگر چه قارى قرآن محسوب نمى شوند اما آشنایى کامل با تجوید قرائت دارند ودر این زمینه فعالیت دارند. استاد سید محسن موسوى در ابتدا به سبک استاد مرحوم عبدالباسط تلاوت مى کرد پس از آن از سال 1348 تا به تلاوتهاى مرحوم على البنّاء علاقه مند شد و به سبک او روى آورد خود او در این باره مى گوید: من با تلاوت استاد مرحوم على البنّاء آشنا شدم و آنچنان شیفته تلاوتهاى این استاد بودم که چه شبها و روزها که نوار تلاوت على البنّاء را مى شنیدم و یا با برنامه هایى که بصورت زنده از تلاوتهاى این استاد، سبک تلاوت مرا تفسیر داد. در آن زمان استاد موسوى با پیروى از سبک مرحوم على البنّاء سبکى نو براى تلاوت خود برگزیده بود. پس از آن تلاوتهاى استا احمد شبیب و مدتى هم تلاوتهاى استاد برجسته شیخ محمد عبدالعزیز حسان، آقاى موسوى را به سمت خود جذب کرد. استاد سید محسن موسوى بلده از جمله قاریانى است که اگر چه مدتهاى مدید از تلاوت قاریان برجسته اى چون مرحوم عبدالباسط، مرحوم منشاوى، احمد شبیب و عبدالعزیز حسان بهره ها گرفتن هرگز به تقلید محض توجه نداشت و همواره سعى مى کرد سبک این اساتید برجسته را اقتباس کند و هرگز به تقلید از حرف از آنها نپردازد ایشان در همین زمینه به قاریان قرآن سفارش مى کنند که در آغاز کار از استادى مشخص شروع کنند، نوارهاى این استاد را آنقدر بشنوند و تقلید کنند تا زیر ساخت قوى براى نحو بدست آید پس از آن در دومین مرحله از استادى دیگر چند نوار تقلید شود تا به تدریج امر تلفیق در سبکها تلاوت بدست آید استاد موسوى به قاریان ایرانى سفارش مى کند که در مرحله تلفیق تلاوتهاى اساتید مختلف باید در تلاوتها چنان ذوب شوند تا همه آن را فرا بگیرند و نیز قاریانى که در ابتداى راه هستند باید حتما تلاوتهاى خود را ضبط کنند و بشنوند و ایرادات آنرا برطرف کنند. توصیه اى که نه تنها براى براى ابتداى راه بلکه سازمانى که تلاوت انجام مى شود باید آنرا در نظر داشت ایشان همچنین به قاریان قرانى سفارش مى کنند که از تمرکز بر تجوید و صوت و لحن در ابتداى کار باید پرهیز کنند و تنها باید به مفهوم و معناى آیه پرداخت زیرا اگر تلاوت بر اساس مفهوم و معنا انجام شود لحن تلاوت هم طبیعى و جذاب خواهد شد. استاد سید محسن موسوى از جمله قاریان و اساتیدى است که علاوه بر داخل کشور سفرهایى نیز به نشر فرهنگ قرآنى به برخى از کشورها داشته و در آنجا به تلات پرداخته است. او در سال 1357 قبل از پیروزى انقلاب اسلامى در قالب گروهى اعزامى از دار الـــتحفیظ قرآن کریم به مکه معظمه و مدینه منوره سفر کرد. او همچنین بهمراه اقایان مرتضى رهنما، ذبیح الله تمرکزن امیر محمودیون و احمد و احمد زرنگار به کشور سودان سفر کرده است. از جمله کشورهاى دیگرى که استاد مولوى در آنها به تلاوت پرداخته مى توان به کشورهاى مالزى، فرانسهن بنگلادش، امارات متحده عربى، برزیل آراژانتین، سنگاپور، آلمان و ترکیه اشاره کرد که تلاوت ایشان ر این کشورها با استقبال پرشور مردم مواجه بوده است: یکى از خدمات ارزنده قرآنى استاد سید محسن موسوى به جامعه قرآن دوست کشور، کتاب دو جلدى حلیه القرآن در خصوص قواعد تجوید به روایت حفص از عاصم است که تا کنون با تیراژ سه میلیون استاد سید محسن موسوى تا کنون در بسیارى از مراکز قرآنى به تدریس تجوید قرآن کریم پرداخته که از آن جمله مى توان به تدریس دوره اى و مقطعى در آموزش و پرورش، تدریس تجوید در ارتش جمهورى اسلامى، جهاد سازندگى، سازمان تبلیغات اسلامى، دار الـــتحفیظ القرآن الکریم و نیز جلسات آموزش تجوید خواهران که از سالها قبل در منزل ایشان برگزار مى شود و خدمت بزرگى به جامعه قرآنى خواهران است، اشاره کرد. استاد سید محسن موسوى از پیش از پیروزى انقلاب اسلامى در محضر مقام معظم رهبرى به تلاوت پرداخته و نیز در اولین مراسم حج تمتع پس از پیروزى انقلاب اسلامى در معیت آن حضرت به حج تمتع مشرف شده است و هم اکنون به عنوان مسئول بخش فیزیولوژى مرکز پزشکى شهداى هفتم تیر تهران به فعالیت مشغول است.
نام : موسوی بلده، سیدمحسن
ملیت : Iranian
سال تولد : 1332
19 شهریور ماه 1332 شمسی در شهر تهران دیده به جهان گشود. ولادت او در خانواده ای مذهب، اولین طلیعه آشنایی او با کتاب انسان ساز قرآن شد جو مذهبی خانواده و اشتیاق قرآنی اقوام مادری، عامل دیگری در تربیت قرآنی او شد زیرا علاقه اقوام مادریش بخصوص دائیهایش او که همگی از ذاکران اهل بیت (علیه السلام) بودند اشتیاق او را نسبت به فراگیری قرآن دو چندان ساخت. بهمین دلیل پیش از ورود به دبستان بذر عشق به قران در نهادش جای گرفت وبتدریج باور شد پس از آن بود که با تشویق والدین و نزدیکان، زندگی قرآنیش رقم خورد. استاد موسوی علوه بر والدینش از استادش وطنی بعنوان کـسی که نقش تعیین کننده در پرورش قرانی او داشته یاد می کند خود او در این باره می گوید جناب آقای وطنی معلم قرآن کلاس چهارم دبستان، بود. او علاوه بر ظاهری بسیار مرتب و منظم، تدریس بسیار خوب و منظمی داشت. در آن زمان که کلاسهای قرآن مدارس و حتی هیئتهای مذهبی، وضع منظمی نداشت او با روش ویژه در آهنگین خواندن استفاده و با لحن خواندن آیات تمام شاگردان را به پیروی از سبکش موظف می ساخت. استاد سید محسن موسوی در مراحل مختلف آموزش و فراگیری قرآن از محضر اساتیدی چون استا محمد تقی مروت بهره گرفت و علم تجوید را نزد او فرا گرفت. از دیگر اساتید او مرحوم دکتر سید ابراهیم مفیدی جراح و متخصص بیماریهای زنان بود که از محضر او بهره ها برد. اگر چه پیش از انقلاب و حتی سالهای قبل از آن جلسات قرآن و فراگیری ان مانند امروز منظم و دقیق نبود مباحث چون آموزش صوت و لحن مانند امروز وجود نداشت، با وجود این در اطراف و اکناف شهر تهران جلساتی به شیوه سنتی و هیئتی برقرار بود که بسیاری از قاریان برجسته کشور در این جلسات به فراگیری قرآن پرداختند. حاج محسن موسوی بلده در سال 1338 هـ.ش تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان محمودیه اسلامی که آغاز کرد. و در سال 1344 به پایان رساند. پس از آن در همان سال در مدرسه امیرکبیر تحصیلات دوره راهنمایی را آغاز کرد. و در سال 1350 دیپلم طبیعی را زا دبیرستان جعفری اسلامی گرفت و از آنجا که به تحصیل و فراگیری علم و دانش علاقه وافری داشت در میان تمامی دبیرستانهای منطقه 17 آموزش و پرورش آن زمان رتبه ممتاز را کـسب نمود. که او عشقی بی نهایت به قرآن داشت در تمامی این سالها در کنار درس و تحصیل به فراگیری قرآن نیز می پرداخت و بدین ترتیب آینده اش در جوار این کتاب انسان ساز رقم خود. او در سال 1350 در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال 1354 به دریافت مدرک کارشناسی این رشته نائل شد و پ از انجام خدمت نظام وظیفه در سال 1356 در مرکز پزشکی شهدای هفتم تیر شهر ری مشغول به کار شد. آقای سید محسن موسوی یکی از قاریان برجسته کشور در سال 1357 با خانم روحانی منش ازدواج نمود که او نیز معلم قران و مسئول بخش فرهنگی اداره دارالـــتحفیظ قرآن کریم است و علاقه و اشتیاق وافری به علوم قرآنی دارد ثمره این ازدواج سه فرزند دختر است از آنجا که استاد موسوی و همسرش از علاقه مندان و مشتاقان این کتاب الهی اند و در این زمینه فعالیت دارند عشق به قرآن در تمامی خانواده دیده می شود و فرزندان اگر چه قاری قرآن محسوب نمی شوند اما آشنایی کامل با تجوید قرائت دارند ودر این زمینه فعالیت دارند. استاد سید محسن موسوی در ابتدا به سبک استاد مرحوم عبدالباسط تلاوت می کرد پس از آن از سال 1348 تا به تلاوتهای مرحوم علی البنّاء علاقه مند شد و به سبک او روی آورد خود او در این باره می گوید: من با تلاوت استاد مرحوم علی البنّاء آشنا شدم و آنچنان شیفته تلاوتهای این استاد بودم که چه شبها و روزها که نوار تلاوت علی البنّاء را می شنیدم و یا با برنامه هایی که بصورت زنده از تلاوتهای این استاد، سبک تلاوت مرا تفسیر داد. در آن زمان استاد موسوی با پیروی از سبک مرحوم علی البنّاء سبکی نو برای تلاوت خود برگزیده بود. پس از آن تلاوتهای استا احمد شبیب و مدتی هم تلاوتهای استاد برجسته شیخ محمد عبدالعزیز حسان، آقای موسوی را به سمت خود جذب کرد. استاد سید محسن موسوی بلده از جمله قاریانی است که اگر چه مدتهای مدید از تلاوت قاریان برجسته ای چون مرحوم عبدالباسط، مرحوم منشاوی، احمد شبیب و عبدالعزیز حسان بهره ها گرفتن هرگز به تقلید محض توجه نداشت و همواره سعی می کرد سبک این اساتید برجسته را اقتباس کند و هرگز به تقلید از حرف از آنها نپردازد ایشان در همین زمینه به قاریان قرآن سفارش می کنند که در آغاز کار از استادی مشخص شروع کنند، نوارهای این استاد را آنقدر بشنوند و تقلید کنند تا زیر ساخت قوی برای نحو بدست آید پس از آن در دومین مرحله از استادی دیگر چند نوار تقلید شود تا به تدریج امر تلفیق در سبکها تلاوت بدست آید استاد موسوی به قاریان ایرانی سفارش می کند که در مرحله تلفیق تلاوتهای اساتید مختلف باید در تلاوتها چنان ذوب شوند تا همه آن را فرا بگیرند و نیز قاریانی که در ابتدای راه هستند باید حتما تلاوتهای خود را ضبط کنند و بشنوند و ایرادات آنرا برطرف کنند. توصیه ای که نه تنها برای برای ابتدای راه بلکه سازمانی که تلاوت انجام می شود باید آنرا در نظر داشت ایشان همچنین به قاریان قرانی سفارش می کنند که از تمرکز بر تجوید و صوت و لحن در ابتدای کار باید پرهیز کنند و تنها باید به مفهوم و معنای آیه پرداخت زیرا اگر تلاوت بر اساس مفهوم و معنا انجام شود لحن تلاوت هم طبیعی و جذاب خواهد شد. استاد سید محسن موسوی از جمله قاریان و اساتیدی است که علاوه بر داخل کشور سفرهایی نیز به نشر فرهنگ قرآنی به برخی از کشورها داشته و در آنجا به تلات پرداخته است. او در سال 1357 قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در قالب گروهی اعزامی از دار الـــتحفیظ قرآن کریم به مکه معظمه و مدینه منوره سفر کرد. او همچنین بهمراه اقایان مرتضی رهنما، ذبیح الله تمرکزن امیر محمودیون و احمد و احمد زرنگار به کشور سودان سفر کرده است. از جمله کشورهای دیگری که استاد مولوی در آنها به تلاوت پرداخته می توان به کشورهای مالزی، فرانسهن بنگلادش، امارات متحده عربی، برزیل آراژانتین، سنگاپور، آلمان و ترکیه اشاره کرد که تلاوت ایشان ر این کشورها با استقبال پرشور مردم مواجه بوده است: یکی از خدمات ارزنده قرآنی استاد سید محسن موسوی به جامعه قرآن دوست کشور، کتاب دو جلدی حلیه القرآن در خصوص قواعد تجوید به روایت حفص از عاصم است که تا کنون با تیراژ سه میلیون استاد سید محسن موسوی تا کنون در بسیاری از مراکز قرآنی به تدریس تجوید قرآن کریم پرداخته که از آن جمله می توان به تدریس دوره ای و مقطعی در آموزش و پرورش، تدریس تجوید در ارتش جمهوری اسلامی، جهاد سازندگی، سازمان تبلیغات اسلامی، دار الـــتحفیظ القرآن الکریم و نیز جلسات آموزش تجوید خواهران که از سالها قبل در منزل ایشان برگزار می شود و خدمت بزرگی به جامعه قرآنی خواهران است، اشاره کرد. استاد سید محسن موسوی از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در محضر مقام معظم رهبری به تلاوت پرداخته و نیز در اولین مراسم حج تمتع پس از پیروزی انقلاب اسلامی در معیت آن حضرت به حج تمتع مشرف شده است و هم اکنون به عنوان مسئول بخش فیزیولوژی مرکز پزشکی شهدای هفتم تیر تهران به فعالیت مشغول است.