شورای عالی انقلاب فرهنگی

پدیدآورنده:بیانات امام خامنه ای


توقف فروش

درباره کتاب:
شورای عالی انقلاب فرهنگی
گزیده بیانات موضوعی حضرت آیت‌الله العظمی سیّد علی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی
ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی (وابسته به موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی)
شابک: 0-71-2951-964-978
نوبت چاپ: اول /1392
شمارگان: 5000 نسخه
تعداد صفحه: 216

کتاب شورای عالی انقلاب فرهنگی که اولین جلد از مجموعه کتاب‌های رهنمود است از هفت فصل و سه فهرست تشکیل شده است. فصل‌هایی که به ترتیب به جایگاه و اهمیت، ضرورت اجرای مصوبات این شورا و... پرداخته است.
کتاب حاضر یکی از مجلّدات و مجموعه گزیده‌ی بیانات مقام معظم رهبری در موضوع فرهنگ است که زیر نظر این مؤسّسه و به کوشش دبیرخانه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده است و اهمیت فرهنگ و مسائل، موضوعات و نهادهای مسئول مرتبط با آن را دربرمی‌گیرد.
صفحاتی از کتاب
اثبات اهمیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در گذر زمان
آنچه که امروز می‌فهمیم و احساس می‌کنیم که باید انجام دهیم، این است که باید مسئله‌ی فرهنگ را با کلیتش ـ که حالا مقداری توضیح خواهم داد ـ مسئله‌ی اول این کشور به حساب آورد. ما اگر توانستیم فرهنگ این کشور را با پایه‌های مستحکم و قوی و نهادهای صحیحی که کارآیی لازم را داشته باشند، پشتیبانی و تقویت کنیم، کار این کشور روی غلتک خواهد افتاد و پیشروی این کشور در همه‌ی زمینه‌های مورد نظر تضمین خواهد شد. چنانچه ما فرهنگ را اصلاح و دنبال نکردیم، به احتمال زیاد برنامه‌ریزیی هایی مان ابتر خواهد بود.
تأکید من بیشتر این است که فرهنگی که ما می‌خواهیم به صورت هدایت‌ شده و اداره‌ شده باشد ـ یعنی فرهنگ کشور را اداره کنیم ـ باید در این اداره و هدایت ما، مسائل اسلامی و انقلابی، در درجه‌‌ی اول مورد نظر باشد. باید ایمان و حرکت اسلامی و انقلابی و روح انقلاب، مثل روحی در همه‌ی تصمیمات فرهنگی، مورد توجه قرار گیرد، این واجب‌ترین مسئله است.
مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون واجب‌الاطاعه
مکرراً سؤال می‌شود که از لحاظ نفوذ قانونی این مصوبات، ما در چه وضعیتی هستیم؟ آیا از لحاظ قانونی، حکم قانون دارد؟ این‌هم قبلاً عرض شد که بله؛ ما در زمان امام سؤال کردیم، ایشان فرمودند؛ بعد هم همین معنا از طرف ما تأیید شد که مصوبات این شورا لازم‌الاجراست و به هرجا که ابلاغ شد، دستگاه‌های اجرایی موظفند اجرا کنند.