بیوتن

پدیدآورنده: رضا امیر خانی


توقف فروش

درباره کتاب:
عنوان: بیوتن
پدیدآورنده: رضا امیر خانی
ناشر: علم
شابک: 5-928-405-964-978
قطع: رقعی
نوع جلد: شومیز
نوبت چاپ: یازدهم/ 1391
تعداد صفحات: 480 صفحه
شمارگان: 3300 نسخه
کتاب بیوتن دارای 480 صفحه وهفت فصل بانامهای: (یعنی، فصل پنج، مسکن، پیشه، زبان، ژنتیک و مراثی) است که در سال 1387 نوشته شده است و در سال جاری (1390) به چاپ دهم رسیده است. از هم گسیختگی، تغییر فضاها و زوایای دید نشان دهنده ی پست مدرن بودن این کتاب است که البته خالی از نبوغ و خلاقیت نمی باشد.
کتاب پیش رو (بیوتن) روایت یک سفر به امریکاست که توسط شخصی به نام ارمیا اتفاق می افتد.
سپس نویسنده سعی بر چیده مان یک فرهنگ غیر اسلامی یا کمونیستی را برای مخاطب داشته است و این را با وجود یک شخصیت از هر نظر مطمئن ایرانی بیان می کند؛که البته خود این محدودیتی برای نویسنده درست می کند که باعث می شود برخی حرمتها (از نظر شخصیت) حفظ شود.
ارمیا پسری خفن مسلمان و بسیجی می باشد که بر سر مزار دوست خود سهراب متوجه آرمیتا دختری از فرنگ آمده می شود و با همان نگاه متوجه می شود دلش می خواهد با او ازدواج کند و از قضا آرمیتای از فرنگ آمده نیز به همین صورت . داستان از جایی شروع می شود که ارمیا برای زندگی به آمریکا و پیش آرمیتا می رود و الان تقابل فرهنگ آمریکا و ارمیا را داریم . نویسنده هم تمام سعی خود را در خوشمزگی و مدرن نویسی و از این جور مسائل نموده است و شما اگر همه نیرویتان را هم به کار ببرید نخواهید توانست کار را شعاری تر از اینی که هست بکنید .
یک افتضاح کامل بود این کتاب به نظر من . تنها چیزی که خوشم می یومد خوش بودن همسایه های ساختمان بود که یک جوری منو یاد خوشی و هرهر کرکر اعضای ساختمان خودمان می انداخت .