چراغ پیشانی (هدلمپ HeadLamp)

چراغ قوه ال ای دی کم مصرف یکی از ضروریات یک سفر طبیعت گردی


توقف فروش

در صورت خرید 5 عدد از این محصول 2% (560 تومان) تخفیف بگیرید.
زمان شروع
00 ثانیه
:
00 دقیقه
:
00 ساعت

0 روز
زمان پایان
00 ثانیه
:
00 دقیقه
:
00 ساعت

0 روز

یا کوهنوردی که با اقامت شبانه همراه است، چراغ قوه است. در این مطلب به بررسی دلایل ارجحیت \"چراغ پیشانی\" به چراغ قوه معمولی، بررسی اجزاء یک \"چراغ پیشانی\" و راهنمای خرید این نوع چراغ قوه خواهیم پرداخت.
چرا چراغ پیشانی (هدلمپ HeadLamp)؟
با داشتن چراغ پیشانی دو دست ازاد می ماند و نسبت به چراق قوه بسیار راحت تر است و بدین وسیله کوهنوردان زیادی دیگر از چراغ قوه استفاده نمی کنند.
نور به اندازه قابل توجهی اهمیت دارد و جهت خرید وسایل نور پردازی سرمایه گذاری درستی انجام شود تا وسایلی با کیفیت بالا تهیه کرد.
حداقل سعی کنید چراغ های تهیه کنید که نسبت به رطوبت و اب حساس نباشد. چراغ قوه های ضد اب نسبت به قیمت بالای خود ارزشمند هستند چرا که در هر هوایی می توان ان را استفاده کرد و اگر ماه ها هم بلا استفاده در زیر زمین گاراژ افتاده باشد نقاط اتصال و باتری های انها بدون زنگ زدگی و سالم باقی می ماند.
کلید های چراغ پیشانی: همه چراغ ها باید دارای کلید های محکمی باشند تا بر اثر فشار درون کوله روشن نشوند کلید هایی که در فرو رفتگی قرار دارند و یا چراغ هایی که با چرخواندن بدنه روشن می شوند مناسب هستند.
اگر امکان روشن شدن چراغ بر اثر فشار دادن کوله پشتی وجود دارد می توانید کلید های ان را با چسب محکم کنید یا لامپ ان را بیرون بیاورید و یا باتری ها را سر و ته بگذارید.
تنظیم فکــوس نور: چراغ های دارای قابلیت تنظیم فوکــوس نور بسیار عالی هستند. نور عریض و پخش شده برای انجام کارهایی در فاصله نزدیک مناسب است و نور اسپات برای راههای دور مفید است و شما را قادر می کند تا اشیاء را در فاصله دور تر نسبت به چراغ هایی که دارای این کاربرد نیستند ببینید.
لامپ های چراغ پیشانی: بعضی از امکانات تکنولوژیک باعث به وجود امدن چراغ های قوی تر با لامپ های هالوژن و یا گزنون شده است. دیوید های نوری معروف به LED باعث نور روشن تر و دوام بیشتر و طولانی تر شدن عمر باتری شده اند. هر چند این وسایل از نظر نوردهی قوی نیستند ولی وزن کم انها نسبت به نورشان انها را تبدیل به وسایل محبوبی برای کسانی که علاقمند حمل چراغ قوه نیستند نموده است.
سطح منعکس کننده نور: معمولا در پشت صفحه LEDها، یک سطح صیقلی وجود دارد که باعث بازتاباندن نور LEDها به سمت روبرو می‌شوند. شکل مقابل بهترین توصیف برای کاربرد این سطوح سیقلی هستند.
چه HeadLampی بخریم؟ با توجه به نوع فعالیت شما، ممکن است چراغ‌های متفاوتی برای شما مناسب باشد. اینکه HeadLamp شما زوم بالایی داشته باشد یا محوطه بیشتری را روشن کند، عمر باطری چقدر باشد، شدت نور چقدر باشد، هزینه‌ای که می‌]واهید پرداخت کنید و... گزینه‌هایی‌ست که پیش از خرید HeadLamp باید به آن توجه کنید.
به نظر بنده، دور HeadLampهای چینی ارزان‌قیمت رو خط بکشید و به سراغ یک تولیدکننده معتبر بروید. \"شرکت هفت‌گوهر\" از میان تولیدکنندگان ایران و شرکت PETZL (پتزل) از میان تولیدکنندگان خارجی، بهترین برندهای تولیدکننده چراغ پیشانی هستند که مدل‌های متنوعی از تولیداتشان در بازار ایران موجود است.
هدلمپ‌های هفت گوهر از حدود 25هزار تومان و PETZL از حدود 60هزار تومان در بازار ایران یافت می‌شوند.
اگر تصمیم به خرید هدلمپ PETZL گرفتید این لینک شما را با توجه به نوع فعالیت‌تان در انتخاب گزینه مناسب راهنمایی می‌کند.
به خاطر داشته باشید:
همیشه مطمئن شوید که در سفر باتری اضافه همراه داشته باشید.
پیش از سفر مطمئن شوید که لامپ‌ها و باتری های اضافه که با خود حمل می کنید کماکان سالم هستند.
همیشه گرانتر بودن، به معنی بهتر بودن نیست. با توجه به نیازتان \"چراغ پیشانی\" مورد نظرتان را انتخاب کنید.