• اشتراک
نوشته : لويي گشنر ،ناشر : فرا،ترجمه : غلامحسين خانقائي؛معجزه تحول IBM
کتاب رقص فیل ها
سرگذشت تحول IBM
نوشته : لویی گشنر
ناشر : فرا
ترجمه : غلامحسین خانقائی
شابک : 978-964-7092-46-3
تعداد صفحات : 354
شمارگان چاپ : 1500
نوبت چاپ : چهارم- 1391
لیتوگرافی : -
قیمت پشت جلد : 14900 تومان
درباره کتاب :
پرسش این نیست که آیا فیل ها می توانند بر مورچه ها مسلط شوند یا خیر. بلکه سوال این است که آیا یک فیل می تواند برقصد؟ که البته اگر به چنین کاری موفق شود مورچه ها باید صحنه رقص را ترک کنند.
چنانچه رهبری به گونه ای اساسی خواهان انتقال توجه و تمرکز یک موسسه است، باید قدرت را از ارباب های فعلی آن بگیرد و در ملأ عام به ارباب های جدید ببخشد. پند و اندرزهایی نظیر(بچه ها با هم بازی کنید) گاهی در زمینه ورزش کارساز است ولی هرگز در یک سازمان بزرگ کارآمد نمی باشد.
ایجاد در سازمان مستلزم درگیری واقعی مدیرعامل در کلیه امور است نه صرف پند و اندرز و واگذاری امور به دیگران و سپس شگفتی از عدم تحقق تغییر و تحول.
بهترین رهبران آن هایی هستند که فرهنگ عملکرد عالی می افرینند. آن ها هدف هایی عالی و نیازمند کاری ماهرانه و سخت کوشانه برقرار می کنند، نتایج را اندازه می گیرند و به کارکنان مسئولیت می دهند. آنان کارگزاران تحول هستند.
کارکنان IBM در سال 2001 در آمریکا چهار میلیون ساعت از وقت و پنجاه میلیون دلار از پول خود را به سازمان های اجتماعی و آموزش و پرورش اختصاص دادند.
زمانی که به مدیر عامل های بزرگی که می شناسم فکر می کنم، می بینم وجه مشترک همه آن ها این بوده یا هست که مشتاق برنده شدن و پیروزی هستند. آن ها دوست دارند که هر روز و هر ساعت برنده شوند. آن ها همکاران خود را به برنده شدن وادار می کنند. آن ها از باخت متنفرند و زمانی که برنده نمی شوند به دنبال تصحیح امور بر می آیند.
فهرست مطالب :
مقدمه ناشر
مقدمه مترجم
بخش اول: حرکت سریع در کنترل امور
فصل 1- مغازله
فصل 2- اطلاعیه
فصل 3- نوشیدن از یک شیلنگ آتش نشانی
فصل 4- سفر به میدان
فصل 5- نوسازی رابطه با مشتری
فصل 6- ایست خونریزی(و حفظ دیدگاه)
فصل 7- ایجاد گروه رهبری
فصل 8- ایجاد یک شرکت جهان مدار
فصل 9- زنده کردن نام تجاری
فصل 10- بازسازی فلسفه ی جبران خدمات شرکت
بخش دوم: راهبرد
فصل 11- بازگشت به ساحل شنی
فصل 12- تاریخچه ی اجمالی آی بی ام
فصل 13- شرط بندی های بزرگ
فصل 14- خدمات، کلید یکپارچگی
فصل 15- نوسازی بزرگ ترین کسب و کار نرم افزاری جهان
فصل 16- گشایش فروشگاه شرکت
فصل 17- درهم ریختن ستون مدرج و تعدیل پورتفولیو
فصل 18- ظهور کسب و کار الکترونیک
فصل 19- تاملاتی در مورد راهبرد شرکت
بخش سوم: فرهنگ
فصل 20- درآمدی بر فرهنگ سازمان
فصل 21- دنیایی وارونه
فصل 22- رهبری بر پایه ی اصول
بخش چهارم: درس های آموخته شده
فصل 23- تمرکز- شما باید کسب و کار خود را بشناسید(و به آن عشق بورزید)
فصل 24- اجرا- حد راهبرد فقط تا اینجاست
فصل 25- رهبری شخصی و حضوری
فصل 26- فیل ها می توانند برقصند
بخش پنجم: مشاهدات
فصل 27- صنعت
فصل 28- سیستم
فصل 29- نظاره گران
فصل 30- شرکت های بزرگ و جامعه
فصل 31- خدا نگهدار آی بی ام
پیوست ها:
پیوست الف: نمونه هایی از ارتباط و مفاهمه با کارکنان
پیوست ب: آینده ی کسب و کار الکترونیک
پیوست پ: مروری بر شاخص های مالی آی بی ام
شما اولين نفري باشيد كه نظر ارسال مي كند.
ارسال نظر