وی اس تی ساز ژاپنی کوتو Impact Soundworks Koto Nation

لایبرری قدرتمند از ساز معروف ژاپن با نام کوتو در 3 دیسک


توقف فروش

لایبرری قدرتمند از ساز معروف ژاپن با نام کوتو در 3 دیسک
کوتو یک ساز زیبا و خوش صدای بوده و در پکیجی کامل به همراه پد ها و افکتهای مختلف همراه این ساز میباشد.
قابل اجرا در Kontakt
لینک سایت سازنده :
http://impactsoundworks.com/products/world/koto-nation-classical-instruments-of-japan
معرفی ساز کوتو(موسیقی ملی سنتی ژاپن)
کوتو یکی از سازهای موسیقی ژاپنی است که به SO نیز شهرت دارد. این ساز از یک جعبه خالی که حدود 180 سانتی متر. طول دارد و جنس آن از چوب درختی به نام Paulownia-Empress Tree که دارای برگ های بلند و با گلهایی خوشبو میباشد. این ساز دارای 13 زه یا سیم که جنس آن معمولا ابریشم است میباشد که بر روی 13 خرک پایینی یا همان پل متحرک در عرض این ساز کشیده شده است. نوازنده ها می توانند سیم ها را بوسیله حرکت دادن خرک ها قبل از نواختن تنظیم کنند و توسط مضرابی از جنس عاج به سه انگشت شست سبابه و انگشت وسط پوشیده میشود برای نواختن استفاده میکنند.
تاریخچه این ساز به زمان قرن 7 و 8 میرسد که ابتدا دارای 5 سیم و سپس گسترش یافته و به 7 ، 12 و 13 سیمه وحتی 17 سیمه که در قرن 20 ساخته شده هم رسیده است. این ساز در فرم های متفاوتی وجود دارد :
1.نوع ژاپنی آن که از خانواده های zheng میباشد. 2.نوع کره ای آن که به نام gayageum شناخته میشود 3.و نوع ویتنامی آن که به نام dan taranh است. تمامی این فرمها به دو دسته دارای پل و بدون پل تقسیم میشود
کوتو اساسا در موسیقی سنتی و به‏خصوص در موسیقی کلاسیک چند سده ی گذشته توسط اساتید نابینا نواخته می‏شد،و نیز در موسیقی مدرن به‏کار برده‏ می‏شود در همهء مناطق ژاپن کوتو را می‏توان یافت.در موسیقی مدرن،گاهی این ساز را همراه با سازهای‏ موسیقی غربی به‏کار می‏برند. در ژاپن از دیرباز نظام نگارش موسیقی وجود داشته است اما تا پس از جنگ جهانی دوم ورق نت در تدریس یا اجراء کاربردی نداشت.
بیشتر قطعه*های کوتو بر مبنای دو گام پنتاتونیک (پنچ صدائی) که متناظر با ردیف نت*های ”لا - سی - دو - می - فا“ و ”می - فا - لا - سی - دو“ در پیانو هستند، ساخته شده*اند. در این موسیقی، کیفیت دقیق هر تک*صدا اهمیت فراوان دارد. اجراکنندهٔ می*کوشد تا به هر صدا دینامیک، رنگ، اُفت*وخیزی ویژه در زیر و بم نیز تزئینی درست و شایسته ببخشد. هنگام استفاده از کوتو در همنوازی*ها، هیچ ساز (یا آوازخوانی) مجاز به جلوه*گری بیش از دیگری نیست. نوای سازها و آوازخوانان بدون از دست دادن کیفیت*های جداگانه با هم می*آمیزد. موسیقی برای کوتو همراه دیگر سازها، یا آواز، به*طور معمول بافتی هتروفونیک دارد. بافت هتروفونیک زمانی پدید می*آید که تمام اجراکنندگان یک ملودی اصلی را با تزئین*ها و ریتم*های متفاوت اجراء کنند. خط*های اجرائی گاه چنان مستقل می*شوند که بافت هتروفونیک به بافتی پُلی*فونیک بدل می*شود