کامل دوبله (46 قسمت) با کیفیت عالی
ماموران آبی پوش
«ماموران آبی پوش» هم زودتر از سریال پلیس هالبی تولید و هم پخش آن زودتر آغاز شده است، اما تجربه نشان داده که سریال های استرالیایی همواره در تلویزیون ما طرفداران زیادی دارد . استرالیا سال هاست که خود را به عنوان یکی از مراکز مهم سریال سازی در جهان مطرح کرده و انصافا در کشور ما نیز بسیار طرفدار دارد. نکته جالب این که پخش ماموران آبی پوش پس از سریال استرالیایی دیگری به نام «دایره جنایی» از شبکه یک سیما آغاز شد و این نشان از استقبال مردم از این سریال ها دارد. البته در خود استرالیا، ابتدا سریال ماموران آبی پوش تولید و پخش شد و سپس دایره جنایی که البته خیلی هم فرقی ندارد، چرا که هر دو سریال هیچ ارتباط موضوعی و داستانی با هم ندارند و فقط نقطه اشتراکشان در استرالیایی بودنشان است.
سریال ماموران آبی پوش با نام اصلی (blue heelers) سریالی است محصول سال 1996 استرالیا که توسط پیتر شارپ کارگردانی شده است و بازیگرانی چون کالین کریگ ، جان وود و توماس کرویدون در آن به ایفای نقش پرداخته اند. تولید این سریال سال 1994 آغاز شد که در 510 قسمت 45دقیقه ای تهیه و تدارک دیده شده است .این سریال در ایران در 46 قسمت دوبله پخش شد. فیلم پس از موفقیت در سری اول آن، تهیه کنندگان استرالیایی را وادار کرد تا سری های جدید سریال را بسازند.
داستان سریال ماموران آبی پوش در شهری خیالی به نام مونت توماس اتفاق می افتد و یک کلانتری با تمام کارکنانش محوریت سریال را تشکیل می دهند. کارکنان این کلانتری، مامور برقراری نظم و قانون در شهر هستند و در هر قسمت اتفاق و رویدادی باعث برهم خوردن این نظم می شود و گره افکنی و گره گشایی سریال آغاز می شود. البته این تنها یک بعد داستان است . معمولا در بسیاری از سریال های استرالیایی، داستان فقط پیرامون اتفاق ها و رویدادهای پلیسی نیست بلکه شخصیت ها نیز خود دچار مشکل می شوند و سریال به زندگی، روابط، اخلاقیات و معضلات شخصی آنان نیز می پردازد. از این رو سریال ماموران آبی پوش را نمی توان یک سریال صد درصد پلیسی خسته کننده دانست و از منظر دیگری نیز می تواند برای خانواده ها جذاب و قابل پیگیری باشد. اساسا در سریال های اینچنینی که مخاطبان فراوانی دارند هیچ راهی وجود ندارد جز آن که ارجاعاتی به زندگی شخصی کاراکتر ها داده شود تا سریال از حالت یکنواختی بیرون بیاید.
گفتنی است در این سریال بیش از 400 نفر مشغول کار بوده اند. البته این رقم بسیار بالا مختص تمامی قسمت ها و مجموع سری های ساخته شده است. این سریال که برای شبکه 7 استرالیا ساخته شده، توسط تلویزیونی خصوصی به نام ساترن استار تهیه شده است. پخش این سریال از شبکه 7 استرالیا تا سال 2006 میلادی ادامه داشته و جزو سریال های ماندگار کشور استرالیا محسوب می شود. ضمن این که این سریال تا کنون بیش از 30 جایزه داخلی و بین المللی را از آن خود کرده است.