توقف فروش

\"سریال شب میگذرد
شماره مجوز: 155/101215
مجموعه تلویزیونی \"شب می‌گذرد\" ساخته راما قویدل
سریال مناسبتی تلویزیون در ایام دهه فجر - شبکه تهران
پیام اصلی مجموعه انعکاس فداکاریها وایثار مردم در زمان انقلاب است ،\"شب می‌گذرد\" فضایی خانوادگی وهمچنین نگاهی به حوادث و وقایع دهه 50 از دیدگاه اجتماعی دارد که در قالب داستان‌های جذاب به تصویر کشیده می‌شود. در این داستان‌ها مواجه نسل‌های مختلف با مسائل انسانی و فرایندی که در نهایت به انقلاب منجر می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
عنایتی مامور سر سخت گیر ساواک مامور می شود در خانه معلمی شنود بگذارد ،او به بهانه مامور برق وارد خانه می شود وشنود را وصل می کند و..
عباس نعمتی نویسنده مجموعه تاصبح که دو سال پیش در ایام دهه فجر پخش شد، «شب می‌گذرد» را نوشته است. .
بازیگران:
مهدی پاکدل- شهرام پوراسد- پرویز پورحسینی- عمار تفتی - کورش تهامی - شقایق دهقان - مجتبی رجبی معمار - ویدا شهشهانی - مهوش صبرکن – محمد عمرانی- مهرداد فلاحتگر - فرید قبادی- سیروس گرجستانی- منظر لشگری- مجید مظفری - حدیث میرامینی - قربان نجفی - فرخ نعمتی بازیگران این مجموعه هستند.
اسامی عوامل تولید به شرح ذیل است: برنامه ریز و انتخاب بازیگر: مهسا کرامتی، منشی صحنه: زهرا جعفری، مدیرتصویربرداری: حمید احمدی، نورپرداز: محمد نداف، - عکاس: محسن مینایی، طراح صحنه و لباس: اصغر نژاد ایمانی، مدیرصحنه: فرامرز کرامتی دستیار صدابردار: محمد شیوندی، طراح چهره پردازی: محمدرضا قومی، تدوین: نیما حسندوست، آهنگساز: محمدرضا توسلی، مدیرتولید: مجید معدنی
توضیحات بیشتر
«شب می‌گذرد» عنوان مجموعه تلویزیونی مناسبتی شبکه پنجم سیما است که از 12 بهمن 1387 روی آنتن رفت. این سریال به کارگردانی راما قویدل و تهیه‌کنندگی مهدی همایونفر برای پخش در دهه فجر تولید شده و قرار بود از اول بهمن ماه روی آنتن برود که به دلیل به طول انجامیدن مراحل تولید پخش آن به تعویق افتاد. این مجموعه تلویزیونی در 20 قسمت 45 دقیقه‌ای آماده شده است. این سریال به بخشی از مبارزات انقلابیون مسلمان در طول سال‌های 48 تا 58 می پردازد. هدف اصلی مجموعه انعکاس فداکاری ها و ایثار مردم در زمان انقلاب است. عباس نعمتی نویسنده مجموعه «تا صبح» که دوسال پیش در ایام دهه فجر پخش شد، «شب می‌گذرد»را نوشته است.
داستان این مجموعه یک درام خانوداگی است که ماجراهای آن از سال 52 آغاز می‌شود. اتفاقی در یک خانواده باعث ورود ساواک به ماجرا می‌شود و حوادث دیگری باعث سیاسی شدن این اتفاق می‌شود. این ماجراها تا سال 58 و پس از انقلاب هم به طول می‌انجامد و زندگی شخصیت‌ها تا سال‌های پس از پیروزی انقلاب دنبال می‌شود. در این داستان‌ها مواجه نسل‌های مختلف با مسائل انسانی و فرایندی که در نهایت به انقلاب منجر می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
این مجموعه تلویزیونی اولین تجربه کارگردانی مستقل راما قویدل است. او پیش از این به عنوان دستیار در کنار بهروز افخمی کارگردانی «عملیات 125» را انجام داد و از نیمه کار به عنوان کارگردان بعضی از قسمت‌های این مجموعه را جلو دوربین برد. به همین دلیل «شب می‌گذرد» را می‌توان اولین تجربه مستقل قویدل دانست. همایونفر درباره علت انتخاب او برای کارگردانی این مجموعه می‌گوید:« چند فیلم تلویزیونی از قویدل را دیده بودم. او تله فیلم‌هایی برای شبکه 5 کارگردانی کرده بودند که همگی کیفیت خوبی داشت. از سوی دیگر «عملیات 125» هم که بخش‌هایی از آن را آقای قویدل کارگردانی کرده بودند، یکی از سریال‌های موفق شبکه پنج بود که کار ایشان هم سطح بالایی داشت و همه از قسمت‌هایی که آقای قویدل کارگردانی کرده بود، راضی بودند. تمامی این عوامل باعث که کارگردانی «شب می‌گذرد» را به ایشان بسپارم و حالا با دیدن قسمتهایی از سریال که آماده شده است، فکر می‌کنم کار درستی انجام داده‌ام و خوشبختانه نتیجه خوبی حاصل شده است.»
تصویربرداری این مجموعه در مناطقی از تهران، کرج و... انجام شده است.
\"