توقف فروش

"سال 1998 در نیوزلند ساخته شد و در چند کشور دنیا به نمایش درآمد . شخصیت های اصلی داستان اعضای یک خانواده هستند که در جریان یک سفر دریایی دچار طوفان می شوند به جزیره ای ناشناخته پناه می آورند . آنها در این جزیره عجیب و ناشناخته جنبه های متفاوت زندگی را تجربه می کنند ؛ جنگیدن با دزدان دریایی ، زندگی در حیات وحش ، مبارزه با بیماری و تجربه آب و هوایی متفاوت .
پدر خانواده ، دیوید رابینسون است . او مسوولیت سنگینی برای مراقبت از خانواده اش در این وضعیت جدید دارد . دیوید بسیار ایده آلیست ، خوشبین و مقاوم است و این ویژگی به دوام او در شرایط جدید کمک بزرگی می کند . الیزابت رابینسون ، همسر دیوید ، زندگی راحت و مرفهی در بوستون داشته و اکنون باید خود را با شرایط جدید وفق بدهد . الیزابت زن عاقل و مهربانی است و در حل مشکلات کمک بسیاری به دیوید و خانواده اش می کند .
ارنست ، پسر بزرگ خانواده رابینسون است که با حس مسوولیت پذیری باید پدر و خانواده اش را در برخورد با مشکلات یاری کند . او بسیار نترس و بی پروا است . ضمن این که تمام اتفاقات را در دفتر یادداشت روزانه اش ثبت می کند . جوانا رابینسون ، دختر بزرگ خانواده عاشق زندگی است و دید مثبتی نیز به زندگی دارد . کریستینا ، دختر کوچک خانواده پرانرژی است و از بودن در این جزیره ناشناخته برای ماجراجویی استفاده می کند .
بجز اعضای خانواده رابینسون این جزیره اعضای تازه وارد دیگری هم دارد . بیلی ، پسر سیاهپوست یتیمی است که به عضوی از خانواده رابینسون تبدیل می شود و خانواده رابینسون نیز او را می پذیرند . پارسونز کینه خانواده رابینسون را دارد و از هر فرصتی برای ضربه زدن به آنها استفاده می کند . او می خواهد انتقام برادرش را از رابینسون ها بگیرد . پارسونز ، ملوان جوانی به نام بن را اجیر کرده است ، اما بن کم کم به خانواده رابینسون و بخصوص به دختر آنها جوانا علاقه مند می شود .
امیلی چان نیز که خود را جدای از بقیه می داند با خودخواهی هایش همه را به دردسر انداخته است و نمی تواند خود را با شرایط زندگی در این جزیره ناشناخته وفق دهد ؛ البته کم کم اخلاقش تغییر می کند و ارنست را نیز به خود علاقه مند می کند .
سریال خانواده رابینسون با تکیه بر شخصیت های اصلی و خلق داستان های پرهیجان و جذاب در محیطی بکر و طبیعی به سریال دیدنی تبدیل شده است . این سریال با این که با هزینه پایینی تولید شد ، اما فیلمبرداری « در بخشهایی از طبیعت زیبای نیوزلند و فیجی ، به جذابیت آن افزوده است .
سریال چهره های چندان آشنایی ندارد ، ریچارد توماس ، بازیگر نقش دیوید ، شناخته شده ترین چهره این سریال است . او متولد 1951 در آمریکاست که از 7 سالگی در برادوی کار بازیگری را شروع کرده است . در سالهای اخیر بیشتر در فیلمها و سریال های تلویزیونی دیده شده است و یکی از معروف ترین بازیهای تلویزیونی او ، حضور در 122 قسمت از سریال « والـــتون ها » در سالهای 78 – 1972 در نقش جان بوی است .
ریچارد توماس با بازی در سریال والـــتون ها 2 بار نامزد دریافت جایزه گلدن و یک بار نیز برنده و نامزد جایزه معتبر امی شد .
کایرون هاچینسون ، بازیگر نقش ارنست نیز بازیگر نیوزلندی سریال ،متولد 1974 است و پس از بازی در این سریال به چهره ای شناخته شده در تلویزیون تبدیل شد و در سالهای اخیر در چندین سریال معروف تلویزیونی بازی کرده است .
از دیگر ویژگی های سریال نیوزلندی خانواده رابینسون باید به اقتباس خوب هری دافین از داستان خانواده رابینسون اشاره کرد . داستان خانواده سوئیسی رابینسون نخستین بار سال 1812 به چاپ رسید .
نویسنده اصلی داستان یک کشیش سوئیسی به نام جان دیوید وایس بود که پسر او جان رالف وایس آن را بازنویسی کرد . وایس این داستان را با هدف آموزش تعالیم و ارزشهای خانواده به 4 پسرش نوشت . در اصل داستان ، خانواده رابینسون یک خانواده سوئیسی هستند که در هند شرقی کشتی آنها دچار طوفان می شود و در جزیره ای ناشناخته در استرالیا مدتی ساکن می شوند .
نخستین بار انتشارات پتر ژول هتزل اقدام به چاپ این کتاب کرد ؛ البته کتاب با تغییرات فراوانی نسبت به نسخه اصلی به چاپ رسید .
نکته جالب توجه این است که نام خانوادگی رابینسون ، نامی سوئیسی نیست ، این نام خانوادگی اشاره ای به نام رابینسون کروزوئه دارد . دیوید وایس در اصل داستان خانواده سوئیسی رابینسون را براساس داستان رابینسون کروزوئه نوشته دانیل دفو سال 1719 نوشت "
شماره مجوز: 155/86179