سریال کیمیاگر

شماره مجوز: 155/93/90902


توقف فروش

\"سریال کیمیاگر - پخش شده از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران
شماره مجوز:‌‌ 155/89214
محمدرضا ورزی فیلم-مجموعه «کیمیاگر» را با موضوع زندگی محمدبن زکریای رازی ساخت.
«محمدرضا ورزی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو تلویزیون فارس گفت: فیلم-مجموعه «کیمیاگر» را با موضوع زندگی محمدبن‌زکریای رازی ساخته‌ام.
وی افزود: کیمیاگر با نام کامل «کیمیاگر: فرازهایی از زندگی و مرگ محمدبن زکریای رازی دانشمند بزرگ ایرانی» یک مجموعه شش قسمتی است که هر قسمت آن 50 دقیقه زمان دارد و فیلم سینمایی آن برای روز جهانی پزشک پخش خواهد شد.
ورزی تصریح کرد: در این مجموعه از سنین جوانی رازی که در آن زمان در حجره پدرش به صرافی مشغول بود و پس از آن تحولات روحی او و گرویدنش به علم شیمی و سپس پزشکی و بعضی از ابداعات او مانند مجوز دفن و کشفیاتی مانند الکل در مقاطع مختلف تاریخی به تصویر کشیده شده است.
ورزی در مورد گروه بازیگران این سریال گفت: برای انتخاب بازیگران این سریال خواستم فضای سریال‌های دهه شصت مانند سربداران و سلطان و شبان را ایجاد کنم. در آن سریال‌ها تمام بازیگران از بازیگران نخبه تئاتر انتخاب شده بودند که پس از نمایش این سریال‌ها این افراد در بین عامه مردم مشهور شدند. باتوجه به فضای تاریخی این سریال حس کردم که بد نیست به این شکل بازیگران تئاتر را در این مجموعه تلویزیونی استفاده کنم چون فضای تاریخی می‌طلبد تا از چهره‌های کمترشناخته‌شده‌تر استفاده کنیم.
عوامل این سریال عبارتنداز: نویسنده و کارگردان: محمدرضا ورزی، مدیرتصویربرداری: حسن سلیمان‌میگونی، طراح چهره پردازی: مجید اسکندری، طراح صحنه: سهیل میرسپاسی، طراح لباس: رویا ابراهیمی، برنامه‌ریز: محسن صادقی نسب، دستیار اول کارگردان و عکاس: مسعود عجمی، صدابردار: رضا اردلان، تدوین: محمدجواد عبدالرحمن، بازیگران: منوچهر زنده‌دل، چنگیز وثوقی، علی رامز، فخرالدین صدیق‌شریف، حسن کاخی، جمشید جهانزاده، شیرین ایزدی و محمد ساربان.
سال پخش:
1389 \"