توقف فروش

"مجموعه تلویزیونی سال‌های مشروطه ،شبکه 3
شماره مجوز: 155/88235
دوران مشروطه در تاریخ کشور ما برهه‌ای خاص، تعیین‌کننده و البته تاثیرگذار بوده که وفور شخصیت‌ها و حوادث گوناگون به آن ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... بخشیده است.حالا پس از گذشت این همه سال، گروهی از هنرمندان کشور به این واقعه سترگ تاریخی- سیاسی با ساخت یک سریال تلویزیونی از منظری دیگر می‌‌نگرند.
شبکه 3 سیما همزمان با آغاز دهه فجر 1388 سریال سال‌‌های مشروطه را به کارگردانی محمد ورزی به آنتن پخش سپرد.
ورزی که پیشتر هم آثاری درباره تاریخ معاصر کشور ساخته است، در این سریال کوشیده بخشی جنجالی از تاریخ کشورمان را در قالب یک سریال 15 قسمتی تصویر کند.
محمد ورزی برای روایت این سریال، مجموعه‌ای از بهترین بازیگران سینما و تلویزیون و تئاتر کشور را به خدمت گرفته است.
در این سریال، جمشید مشایخی یک‌بار دیگر در نقش کمال‌الملک ظاهر شده و محمد صادقی هم ایفاگر نقش امیرکبیر است.
آزیتا حاجیان در نقش مهد علیا و ایرج راد هم ناصرالدین‌شاه این سریال تلویزیونی شده است. بجز این بازیگران، اکبر عبدی (مظفرالدین شاه)‌، حسام نواب صفوی (جمال‌الدین اسد‌آبادی)‌، محمدرضا شریفی‌‌نیا (رمال)‌، محمد مطیع (اتابک)‌، رضا رویگری (میرزای آشتیانی، کریم دواتگر)‌، داریوش کاردان (میرزا آقاخان ‌نوری)‌، یوسف صیادی (آقا جوهر)‌، جمشید جهانزاده (شاپ شال)‌، تینا پاکروان (امینه)‌، فریبا خادمی (مادام حاجی عباس)‌، چنگیز وثوقی (کامران میرزا)‌ و سعید شیخ‌زاده (ناصرالدین شاه جوان)‌ به همراه عده دیگری از بازیگران هنرنمایی می‌کنند.
داستان سریال از سلطنت ناصرالدین شاه و زمان صدارت میرزاتقی‌خان فراهانی مشهور به امیرکبیر آغاز می‌شود و با سلسله حوادثی که در نهایت منجر به انقلاب مشروطیت شد، ادامه پیدا می‌کند.
تاکنون مجموعه‌ها و فیلم‌های مختلفی با موضوع انقلاب مشروطیت ساخته شده‌اند که هر کدام بخشی از این واقعه را پوشش داده‌اند.
اما آن‌گونه که به نظر می‌رسد، محمدرضا ورزی در این سریال کوشیده‌ بخش ناگفته و البته بیشتری از این واقعه را روایت کند.
این سریال را علی لدنی تهیه کرده است و در ساخت آن یلدا جبلی (تدوین)‌، ستار اورکی (آهنگساز)‌، فرشاد خالقی (مدیر تصویربرداری)‌، تینا پاکروان (مدیر تولید)‌، رویا ابراهیمی‌ (طراح صحنه و لباس)‌، علیرضا غفاری (مدیر صدابرداری)‌، شهرام خلج (طراح چهره‌پردازی)‌ و مسعود عجمی (عکاس)‌ همکاری کرده‌اند.
«سال‌‌های مشروطه» همزمان با آغاز دهه فجر 1388از شبکه 3 سیما پخش شد.
در این سریال، زندگی 5 پادشاه ایران در مدت 70 سال روایت می‌شود و در آن 130 شخصیت مختلف حضور دارند. پیش تولید این سریال از خردادماه شروع و مردادماه هم کار تصویربرداری در لوکیشن‌های مختلفی چون کاخ گلستان، کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران، شهرک سینمایی غزالی، شهرک سینمایی دفاع مقدس، بازار سعدالسلطنه، باغ فین کاشان، دهکده کن و باغ ملک و... آغاز شده است. تصویربرداری این سریال دی ماه 1388 به پایان رسید"