سریال ارتش سری

شماره مجوز: 155/89/968741


توقف فروش

\"شناسنامه سریال ارتش سریال - سریال Secret Army
شماره مجوز: 155/86552
* نام سریال: ارتش سری (ورژن دوبله)
* نام انگلیسی: Secret Army
* محصول: شبکه تلویزیونی BBC
* سال پخش از شبکه BBC: سال 1997
* پایگاه طرفداران سریال ارتش سری: Le Candide
* هنرپیشگان: Bernard Hepton، Angela Reachards، Michealculver، Terrence Hardiman، Cliford Rose، Juliet Hammondhill
درباره سریال ارتش سری - سریال Secret Army
ارتش سری (به انگلیسی: Secret Army) نام یک سریال تلویزیونی معروف از محصولات شبکه بی.بی.سی در سال 1977 است. این سریال به فارسی نیز دوبله و در ایران مورد استقبال فراوانی قرار گرفت. داستان‌های سریال توسط جرارد گرایستلر، تهیه کننده در شبکه بی بی سی که زمانی خلبان بوده بر پایه رویدادهای واقعی آفریده شده‌است.
تصویر صحنه آغازین سریال ارتش سری که برای بسیاری از کـسانی که پخش این سریال را از تلویزیون به یاد می‏آورند، خاطره‏انگیز است.
داستان سریال ارتش سری - سریال Secret Army
داستان «ارتش سری» مربوط به دوران جنگ جهانی و فعالیت‌های یک گروه نجات در بلژیک است. فعالیت‌های این گروه بیشتر به فراری دادن خلبان‌های بریتانیایی است که هواپیماهایشان در بلژیک سقوط می‌کند. اعضای گروه در بروکـسل رستورانی دارند و ظاهراً مهماندارانی گرم برای افسران گشتاپو هستند که بروکـسل را در اشغال خود دارند. شماری از اعضای گروه در جریان عملیات و همچنین بمباران‌های زمان جنگ کشته می‌شوند. پس از جنگ مردم شهر با این تصور که گردانندگان رستوران، خودفروخته و دوست افسران گشتاپو بوده‌اند آنها را مورد آزار قرار می‌دهند.
شخصیت‏های سریال ارتش سری - سریال Secret Army
آلبرت فوریت (با بازی برنارد هپتون)
صاحب قهوه‏خانه Candide است که بعدها به رستوران Candide تبدیل شد. آلبرت به لیسا در انجام کارهای «خط نجات» همکاری می‏کند. این قهوه‏خانه مرکز عملیات است. او با Andree ازدواج کرده است؛ زنی که با او احساس غریبگی کرده و دیگر او را دوست ندارد. معشوقه او Monique پیش خدمت قهوه‏خانه است که البته به او هم نمی‏تواند به طور کامل پایبند باشد. در صورتی که نیاز باشد، آلبرت می‏تواند بسیار خشن شود. او برای حفظ امنیت «خط نجات» چند نفر را از پای در می‏آورد ...
مانیک داچامپس (با بازی آنجلا ریچادز)
مانیک در قهوه‏خانه Candide پیش‏خدمت است. او همچنین معشوقه آلبرت فوریت است. او از Andree همسر آلبرت متنفر است و از او می‏خواهد که آلبرت را ترک کند. مانیکو نیز در «خط نجات» نقش دارد و در زمان مورد نیاز از او به عنوان راهنما و بازجو استفاده می‏شود.
ناتالی چنترنز (با بازی جولیت هاموند هیل)
ناتالی هم پیش‏خدمت قهوه‏خانه Candide است. او نیز همانند لیسا به عنوان یک راهنما عمل می‏کند. ناتالی هم با آلبرت و هم با مانیک صمیمی است.
استرامبانفوهر لودیک کـسلر (با بازی کلیفورد رز)
او از اعضای گشتاپو است و برای از بین بردن یک باره و نهایی گروه مقاومت آمده است. کـسلر یک نازی پایبند و وفادار به پیشوا است. او گه گداری جدول روزنامه را به همراه سایر سران نظامی حل می‏کند.
افسر اروین برانت
از وقتی که افسر اروین برانت به براسلز (پایتخت بلژیک) رسیده است، تلاش زیادی برای مبارزه با مقاومت انجام داده. از این که متوجه شده باید حالا حالاها دستیار کـسلر باشد اصلا خوشحال نیست. برانت با خلبانان اسیر شده به خوبی رفتار می‏کند. این استراتژی برای این است تا با آنها از در دوستی در آمده و آنها را وارد به سخن گفتن کند.
لیسا کالبرت یووتی (با بازی ژان فرانسیس)
لیسا خط نجات را راه انداخته است و عملیات را از کافه Candide اجرا می‏کند. او وظیفه منتقل کردن خلبانان متحدین به خط نجات را دارد. برای پوشش کارهای خود، به عنوان پرستار در عملهای دکتر کلدرمانس کار می‏کند. او به جان کورتیس که به تازگی سر و کله‏اش پیدا شده اعتماد ندارد و سرسختانه معتقد است که غیر از مسائل مالی نیازی به کمک لندن ندارند. چهره زیبا و معصومانه لیسا، خواست و تصمیم راسخ لیسا را پنهان کرده است.
ستوان خلبان جان کورتیس (با بازی کریستوفر نیم)
کورتیس از طرف لندن برای کمک به خط نجات فرستاده شده است. او به لیسا علاقه‏مند است؛ اما لیسا به او توجهی نمی‏کند و از حضور او هم رنجیده شده است. درباره انگیزه و پوشش او سوالهای مختلفی از سوی اعضای قهوه‏خانه Candide پرسیده می‏شود.
دکتر پاسکال کندرمنز (با بازی دیال)
کندرمنز عضو حیاتی خط نجات است؛ زیرا او به طور مرتب برای درمان خلبانانی که فرود آمده‏اند فرا خوانده می‏شود. البته کندرمنز بسیاری از افسران آلمانی را نیز مداوا می‏کند تا از ایجاد هر گونه شک و شبهه جلوگیری کند. لیسا نیز برای پوشش فعالیتهای خود به عنوان پرستار نزد دکتر کندرمنز کار می‏کند.
آلین مونی (با بازی ران پمبر)
او اپراترو تلگراف خط نجات است که پیامهای لندن را به قهوه‏خانه Candide می‏رساند. پیش از جنگ او کشاورز بوده است. حالا در زمانی که او برای خط نجات کار می‏کند، همسر و فرزندش کارهای مزرعه را انجام می‏دهند.
مدلاین داکلاس (با بازی هازل مکبراید)
مدلاین در براسلز چهره شناخته شده‏ای است. او با کـسلر در قهوه‏خانه Candide آشنا شده و این دو یک رابطه رومانتیک خاص بین خود پیدا می‏کنند.
ماکـس بروکارد (با بازی استفان یاردلی)
ماکـس یک متخصص در جعل اسناد است. وی تمایلات واضحی به کومونیسم دارد. او به همراه مونیکا بعد از ظهرها در قهوه‏خانه پیانو می‏نوازد.
افسر هانس دتریچ رنهارت (با بازی تریس هاردیمن)
او یک افسر متفکر و اندیشمند است که به پیروزی آلمان امید چندانی ندارد. روشها و افکار او سبب شده است که کـسلر از او خوشش نیاید. البته او نیز یکی از طرفداران نابودی خط نجات است.
افسر نیک برادلی (با بازی پاول شلی)
او یک مرد انگلیسی با شخصیت بسیار مقتدر و کاریزماتیک است که از زندگی که در زمان جنگ دارد لذت می‏برد. او برای امنیت خط نجات فرد مهم و حیاتی است و در ایجاد امنیت خط نجات بسیار مقتدر و دلگرم‏کننده است.
گاستن گالبرت (با بازی جیمز بری)
عموی لیسا که در بانک براسلز کار می‏کند. او از این جایگاه خود برای جعل اسناد و مدارک برای گروه نجات استفاده می‏کند. همسر او لویزی هیچ چیزی درباره این کار پنهان او نمی‏داند.
آندره فویرت (با بازی الین پیج)
آندره همسر فلج آلبرت است. آلبرت دیگر به او علاقه‏ای ندارد. آندره از حضور مانیک در قهوه‏خانه رنج می‏برد و به این که او و شوهرش رابطه عاشقانه دارند، مشکوک شده است.
کاپیتان استفن دارنفورد (با بازی استفان چیس)
یک کاپیتان انگلیسی که پس از بیرون رفتن آلمان‏ها به براسلز می‏رسد.
فرانکویس (با بازی نیجل ویلیامز)
فرانکویس یک دانشجوی لفظ قلم است. او عاشق ناتالی شده است و علاقه‏مند است که به خط نجات بپیوندد ولی هیچ تجربه‏ای در پنهان‏کاری ندارد.
لوییز کالبرت (با بازی ماریا چارلز)
لوییز عمه لیسا و همسر گاستن است. او از آلمان‏ها می‏ترسد. او به این که لیسا و گاستن در فعالیتهای مقاومت هستند مشکوک شده است، اما موضوع را با آنها در میان نمی‏گذارد.
هنز ون بروکن (با بازی گانر مونر)
هنز عموی ناتالی است. او در جنگ جهانی اول از ارتش آلمان گریخته و هم اکنون به عنوان قایق بان زندگی ساده‏ای دارد. او یک زیرکی غیر طبیعی در ایجاد درگیری در خط نجات را دارد.
ژاکــوس بول (با بازی تیموتی موراند)
ژاکــوس یک تعمیرگاه دوچرخه دارد که معمولا به عنوان محل ملاقات توسط اعضای خط نجات استفاده می‏شود. او به عنوان بازجو نیز در خط نجات کار می‏کند.
پاول ورکــوس (با بازی رالف باتز)
یک کومونیست خطرناک که پس از، از دست دادن یکی از هم قطارانش، به خاطر انتقام از آلبرت سبب آزار و دردسر او شده است.
لنا ون برکن (با بازی ماریان استون)
لنا همسر هنز و عمه ناتالی است. او عصبی و آشته ولی زنی کاردان و پر پشتکار است.
هاپتمن مولر (با بازی هیلاری مینستر)
معاون رنهارت
وونه (با بازی هنریتا بانز)
وونه یک پیشخدمت اهل لاس زنی و تنبل قهوه‏خانه Candide است. مانیک از حضور او عصبانی است.
Secret Army (1977 - 1979)