سریال در چشم باد

شماره مجوز: 155/90/3257874


توقف فروش

\"مجموعه تلویزیونی در چشم باد کاری از گروه حماسه و دفاع شبکه یک و در آن بازیگران مطرحی همچون پارسا پیروزفر،کامبیز دیرباز ،محمد رضا هدایتی و نیوشا ضیغمی ایفای نقش می کنند.
شماره مجوز: 155/88268
سریال در چشم باد تاریخ معاصر ایران را از سال 1296تا 1360 بررسی می کند و حوادث سه جنگ بزرگ را با ارائه سندهای واقعی و تاریخی بازگو می کند.
داستان سریال، بازتاب سه نسل از یک خانواده ایرانی را طی بروز جنگ جهانی اول، دوم و جنگ ایران و عراق و تفاوت این نسل ها را نشان می دهد.
داستان این سریال از زمانی آغاز می شود که میرزا کوچک خان جنگلی در گیلان اعلام جمهوری می کند-میرزا حسن ایرانی که به همراه خانواده خود در گیلان زندگی می کند و از یاران مِرزا کوچک خان است ادامه می یابد و این ماجرا تا انقلاب اسلامی و فتح خرمشهر ادامه خواهد داشت.
شرح مختصر :
سریال تاریخی «در چشم باد»،‌ وقایع سیاسی و اجتماعی سه دوره از تاریخ در سال‌های 1300، 1320و 1360 را بررسی می‌کند که دوره اول پایان دوره قاجار و دوره پهلوی و دوره دوم جنگ جهانی دوم و دوره سوم یک دوره زمانی خاص در بعد از انقلاب را که دوره فتح خرمشهر است، در بر می‌گیرد.
ساخت این سریال یکی از سخت‌ترین پرو‍‍ژه‌های سریال‌سازی در تلویزیون است که برای ساخت آن تا به حال از 480 لوکیشن استفاده شده و به بیش از 10 شهرستان و استان دیگر سفر شده است.
«در چشم باد» قصه زندگی خانواده‌ای است که رویدادها و لحظات تلخ و شیرین زندگی‌شان از دوره قیام میرزا کوچک‌خان‌جنگلی تا فتح خرمشهر در آن به تصویر کشیده می‌شود، قصه از زمانی آغاز می‌شود که میرزا کوچک خان جنگلی، در گیلان اعلام جمهوری می‌کند و با این اقدام دوران پر حادثه تاریخ معاصر ایران آغاز می‌شود.
پدر خانواده معروف به «ایرانی» از یاران میرزا کوچک خان جنگلی است. پس از کشته شدن میرزا، ایرانی همراه خانواده‌اش به تهران کوچ می‌کند و با دایر کردن یک چاپخانه فعالیت‌های سیاسی‌اش را پی می‌گیرد.
در این سریال 150 بازیگر در نقش‌های اصلی ایفای نقش کرده‌اند. «سعید نیک‌پور» نقش «ایرانی» پدر خانواده را بازی می‌کند. او از ابتدای سریال در قصه حضور دارد و در فاز دوم از قصه خارج می‌شود. ایرانی 2 پسر دارد که نام یکی از آنها «بیژن» است و نقش او را «پارسا پیروزفر» بازی می‌کند. «بیژن» خلبان است و در جنگ جهانی دوم با متفقین می‌جنگد. او پس از جنگ دستگیر و به خارج از کشور تبعید می‌شود.
بیژن زمان جنگ تحمیلی به ایران می‌آید و برای پیدا کردن پسرش مجبور می‌شود به جبهه برود. نقش پسر دیگر ایرانی به نام «نادر» را «کامبیز دیرباز» بازی می‌کند. «نادر» تاجر است و تمایل زیادی به دخالـــت در ماجراهای سیاسی ندارد. نقش همکار و دوست او را «رضا شفیعی‌جم» بازی می‌کند.
عوامل تولید :
کارگردان : مسعود جعفری جوزانی
تهیه کننده : حبیب الله کاسه ساز و مسعود جعفری جوزانی
بازیگران : پارسا پیروزفر، اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، سعید نیک‌پور، سحر جعفری جوزانی، لاله اسکندری، جهانگیر الماسی، محمود پاک نیت، محمد رضا هدایتی، هومن سیدی
سال پخش: 1388
مسعود جعفری‌جوزانی از پروژه « در چشم باد» به عنوان وصیت‌نامه خود یاد کرد و افزود: این فیلم - سریال را برای وطن و عقیده‌ام می‌سازم و خوشحالم از این که فرزندان و نوادگانم با دیدن این فیلم احساس کنند که پایگاه خوبی داشته‌اند و بدانند که تاریخ آینده را می‌سازند.\"