سریال ترمه

شماره مجوز: 155/90/369874


توقف فروش

"سریال «ترمه» از شبکه 2 سیما .
شماره مجوز: 155/85643
این سریال را بهروز خلجی به سفارش شبکه تابان (یزد) کارگردانی کرده است.
ترمه، داستان خانواده یکی از ترمه‌بافان معروف یزدی است که اعضای خانواده‌اش پس از فوت پدرشان بر سر ادامه دادن یا ندادن شغل و حرفه او با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کنند. ترمه دختر کوچک خانواده با اصرار بر ادامه دادن کار موروثی و شغل پدرش با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود...
فیلمنامه سریال ترمه را در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای محمد تیموری نوشته است؛ در قسمت اول سریال مخاطبان با شخصیت ترمه آشنا می‌شوند، او در دانشگاه اصفهان درس هنر می‌خواند، یک روز به او خبر می‌رسد که پدرش که از ترمه‌بافان قدیمی یزد است فوت کرده، ترمه به طرف یزد حرکت می‌کند غافل از این‌که همکلاسی او بردیا که قصد ازدواج با ترمه را دارد، او را مخفیانه تعقیب می‌کند تا آدرس او را پیدا کند و خانواده‌اش را به خواستگاری بفرستد.
ترمه به مراسم عزای پدر می‌رود تا این‌که شبی منیرالسادات، مادر خانواده فرزندانش را دور هم جمع می‌کند تا قسمت اول وصیت‌نامه او را برای آنها بخواند....
در این سریال که بازیگرانش به لهجه یزدی سخن می‌گویند، ملیحه خوشنام (ترمه)، مهوش صبرکن (مادر ترمه)، پویا امینی (بردیا)، محمدرضا شجریان (عموی ترمه)، مهدی قانع (محسن، برادر ترمه)، سمیه دلیانی (همسر محسن) و... ایفای نقش می‌کنند.
سریال ترمه را احمد فتوحی تهیه کرده و از دیگر عوامل سازنده آن می‌توان به تصویربردار: مصطفی کشفی، صدابردار: اکبر فتوحی و حمیدرضا خردادمهر، طراح صحنه و لباس: محمدرضا جان‌نثاری، برنامه‌ریز: علی ضرابی و آهنگساز: فرید سعادتمند اشاره کرد.
"