توقف فروش

"سریال «یک روز قبل» به کارگردانی و نویسندگی صادق کرمیار و تهیه کنندگی محسن علی اکبری همزمان با هفته دفاع مقدس سال 1389 در 7 قسمت از شبکه یک سیما پخش شد. داستان آن درباره گروهی است که قصد دارند مانع پرتاب ماهواره امید شوند.
شماره مجوز: 155/89309
حمیدرضا پگاه بازیگر سریال «یک روز قبل» در مورد موضوع این سریال گفت: «سریال «یک روز قبل» موضوع جنگ نرم را دستمایه کار خود قرار داده است که اشاره به پرتاب ماهواره امید به فضا دارد.»
وی افزود: «داستان این سریال از جایی آغاز می شود که سازمان فضایی ایران در صدد پرتاب ماهواره امید به فضا است، اما گروهی از جاسوسان خارجی تلاش می‌کنند تا از پرتاب ماهواره به فضا جلوگیری کنند که در نهایت ماموران امنیتی با تلاش بسیار نقشه‌های آنها را خنثی می‌کنند.»
صادق کرمیار کارگردان سریال «یک روز قبل» تله فیلم‌های «بهانه‌های عاشقی»، «خانه ساحلی»، «سیم آخر»، «کرانه‌های کبود» و «رویا» را در کارنامه خود دارد.
این سریال مناسبتی در ۷ قسمت برای پخش از شبکه یک در هفته دفاع مقدس آماده شد. وقتی نام «دفاع مقدس می آید» همه یاد سریال های جنگی می افتند، یعنی سریال هایی که یا به اتفاقات جنگی می پردازند یا این که شخصیت هایشان در زمان معاصر زندگی می کنند و به نوعی درگیر پیامدهای جنگ هستند، اما سریال «یک روز قبل» را در هیچ کدام از این دو دسته نمی توان طبقه بندی کرد، چرا که این سریال موضوع جنگ نرم را دستمایه کار قرار داده است. کارگردانی سریال «یک روز قبل» را صادق کرمیار به عهده دارد و در آن حمیدرضا پگاه، سارا خوئینی ها، محمدرضا داوودنژاد، اتابک نادری، آزاده شمس، علی رام نورایی، بهزاد خداویسی، خسرو کاظم نژاد، وحید حیدری و… بازی می کنند.
محسن علی اکبری تهیه کننده سریال درباره دلایل پخش این سریال در هفته دفاع مقدس به خبرنگار «جام جم» می گوید: هفته دفاع مقدس همزمان با سالگرد پرتاب ماهواره امید است، ضمن این که هنوز دوران جنگ ما با ابرقدرت ها به پایان نرسیده و آنها وارد فاز جدید جنگ نرم با ایران شده اند. او درباره خط اصلی داستان این سریال می گوید: سازمان فضایی ایران درصدد پرتاب ماهواره امید به فضاست. جاسوسان خارجی خودشان را به آب و آتش می زنند تا ایران به این موفقیت نرسد، اما ماموران اطلاعاتی و امنیتی ایران با تلاش شان نقشه آنها را نقش بر آب می کنند و…
از صحبت های علی اکبری مشخص است که برای ساخت این مجموعه انگیزه زیادی دارد. او می گوید: در کشورهای دیگر کارگردان ها کوچک ترین اتفاق علمی را بازتاب می دهند. آنها اخبار پیشرفت علمی کشورشان را در قالب فیلم و سریال به گوش مردم می رسانند. اگر این اتفاق بیفتد به مخاطب حس غرور و افتخار دست می دهد، اما تهیه کنندگان ما فعالیت چندانی در این حوزه نداشته اند.
او با بیان این که پرتاب ماهواره امید نقطه عطف مهمی در تاریخ علمی و فرهنگی ایران محسوب می شود تاکید می کند: ما باید زحمات قشر نخبه کشورمان را ارج نهیم. نباید فقط در یک پوشش خبری ۲۴ ساعته به فعالیت های آنها بپردازیم. باید نشان دهیم که برای تلاش های آنها ارزش قائلیم، چون آنها در آزمایشگاه هایشان ساعت ها وقت گذاشته اند و برای سربلندی ایران تلاش کرده اند.
سایر عوامل این پروژه عبارتند: از مدیر تولید و مجری طرح: سعید شرفی کیا، مدیرتصویربرداری: حسین ناظریان، طراح گریم: محسن بابایی، طراح صحنه و لباس: مهدی دیلمی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: خسرو نصیری خواه و منشی صحنه: مهسا سرمدی.
حسن علی‌اکبری (تهیه‌کننده)‌، حسین ناظریان (مدیر تصویربرداری)،‌ فرخ فدایی (صدابردار)،‌ مهدی دیلمی (طراح صحنه و لباس)‌، محسن بابایی (طراح گریم)،‌ جواد شریفی‌راد (جلوه‌های ویژه)‌، محمدحسن ناحی (عکاس)‌
این سریال چنان که از مضمونش می‌توان فهمید، داستانی معمایی ـ پلیسی دارد.
داستان این سریال از جایی آغاز می‌شود که متخصصان ایرانی قصد دارند ماهواره امید را پرتاب کنند، اما عده‌ای از عوامل خارجی به همراه گروهی در داخل کشور تصمیم می‌گیرند جلوی پرتاب این ماهواره را بگیرند؛ بنابراین با فرستادن سیگنال‌های مزاحم تلاش می‌کنند جلوی پرتاب این ماهواره را بگیرند.
از سوی دیگر گروهی کارشناس ایرانی تلاش می‌کنند منبع ارسال سیگنال‌های مزاحم را پیدا کنند که در این مسیر ماجراهای گوناگونی برای آنها روی می‌دهد. تصویربرداری این سریال از 20 خرداد در لوکیشن‌های مختلفی در رامسر، تهران و لبنان شروع و در تاریخ 17 شهریور هم کار تصویربرداری به پایان رسید.
در این سریال بازیگرانی چون حمیدرضا پگاه (فرید)‌، سارا خوئینی‌ها (شمشکی)‌، پرویز فلاحی‌پور (مقدم)‌، بهزاد خداویسی (عطا)،‌ مانی کـسراییان (قدرت)‌، علی رام‌نورایی (آرمین)،‌ آزاد شمس (شیوا)،‌ مریم صباغیان (ساره)،‌ مهسا هاشمی (پروین)،‌ افشین نخعی (رضوی)‌، اتابک نادری (زمانی)،‌ وحید حیدری، امید قربانی، خسرو کاظم‌نژاد، احترام‌السادات حبیبیان، صبا مهری، مریم عبدلی، فرامرز بی‌وند و بازیگر لبنانی جمال حمدان (در نقش تامی برایان)‌ هنرنمایی کرده‌اند.
سعید شرفی‌کیا، مجری طرح و مدیر تولید این سریال درباره ویژگی‌های یک روز قبل می‌گوید: با پرتاب ماهواره امید ما جزو 8 کشوری قرار گرفتیم که توانایی پرتاب ماهواره به فضا را دارند، چون خیلی از کشورها تنها موفق به ساخت ماهواره شده‌اند و ماهواره مذکور توسط کشور دیگری پرتاب می‌شود. ما خواستیم با ساخت این سریال گوشه‌ای از توانمندی‌های این عزیزان را به تصویر بکشیم.
یک روز قبل در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما آماده شده است.
"