توقف فروش

"سریال کمدی «باغ شیشه‌ای» را مهدی مظلومی‌ برای شبکه 2 سیما کارگردانی می‌کند. در این سریال 40 قسمتی فرامرز قریبیان، نقش اصلی ‌را بازی می‌کند.
شماره مجوز: 155/89316
در خلاصه داستان این سریال چنین آمده است‌: روح پدر قربان نعلبندیان به خواب او آمده و می‌گوید که یک نفر از نزدیک‌ترین افراد به قربان، درصدد نابودی‌اش است. قربان به تمام اعضای خانواده شک می‌کند و این شروع بحران در خانواده نعلبندیان است. نقش قربان را فرامرز قریبیان بازی می‌کند و مهتاج نجومی ‌هم ایفاگر نقش همسر اوست.
بقیه بازیگران عبارتند از‌: هومن برق‌نورد (پسر قربان ایرج)، محسن حسینی (سرایدار کیکاووس)، خاطره حاتمی‌(دختر قربان سپیده)، شهرام قائدی (پسر قربان ظفر)، یوسف تیموری (مورد اعتماد قربان سامان) و عباس جمشیدی (روح پدر قربان). فیلمنامه سریال باغ شیشه‌ای را امیرعباس پیام نوشته است و الهام ابراهیمی ‌و حسین عرفان‌نژاد آن را تهیه می‌کنند.
مهدی مظلومی جزو کارگردان‌هایی است که طی این سال‌ها برنامه‌های طنز بسیاری را برای شبکه‌های سیما ساخته است که از جمله آن می‌توان به مجموعه‌های بدون شرح، کمربندها را ببندیم، زیرآسمان شهر و... اشاره کرد.
مهدی مظلومی با ساخت سریال باغ شیشه‌ای نشان داد که با طنز و سبک‌‌های مختلف آن آشناست، اگرچه دیگر سریال‌های او هرگز نتوانست موفقیت مجموعه «زیر آسمان شهر» را به دست آورد.
مظلومی در آثار تازه‌اش معمولا می‌کوشد از مشاور نیز استفاده کند که این کار را در مجموعه‌های تازه‌اش به عهده فرهاد آئیش (بازیگر و کارگردان تئاتر)‌ سپرده است. البته در این کار آئیش به دلیل مشغله‌های مختلفش تنها به صورت تلفنی با مظلومی همکاری داشته و جالب است بدانید امیرعباس پیام هم نیز تنها در قسمت‌های ابتدایی کار به عنوان نویسنده همکاری داشته است و در ادامه کار مهدی مظلومی نیز خود نگارش متن‌ها را به عهده گرفته است.
می‌توان گفت مجموعه باغ شیشه‌ای طنز خاصی را به اجرا درآورد که کمتر در آثار اینچنینی شاهد بودیم.
در سریال «باغ شیشه‌ای» فرامرز قریبیان(قربان)، مهتاج نجومی (همسر قربان ـ مهرانگیز)، هومن برق‌نورد (پسر قربان ـ ایرج)، محسن حسینی (سرایدار ـ کیکاووس)، خاطره حاتمی(دختر قربان ـ سپیده)، شهرام قائدی (پسر قربان ـ ظفر)، یوسف تیموری (مورد اعتماد قربان ـ سامان)، عباس جمشیدی‌فر(روح پدر قربان)، نعیمه نظام دوست (عروس قربان ـ الهام)، سالار دریامج (پرویز)، الهام شکیب(رعنا) و والا شهیدی (نوه قربان) به عنوان بازیگر حضور دارند.
در کنار قصه جالب این سریال نباید گروه بازیگران آن را نادیده گرفت که با حضور فرامرز قریبیان جایگاه ویژه تری در بین سریال‌های دیگر خواهد داشت.
فرامرز قریبیان/ قربان نعلبندیان
بزرگ خانواده که مردی جدی و بداخلاق است. با اعضای خانواده خود رابطه گرم و صمیمی ای ندارد. یک شب خواب پدرش را می‌بیند که به او می‌گوید کـسی قصد قتل او را دارد. همین موضوع باعث می‌شود قربان خان به تمام اعضای خانواده اش شک کند.
یوسف تیموری/ سامان
چهره نام آشنای طنز و کـسی که معمولا همیشه درکارهای مظلومی هست. او در این کار حسابدار نعلبندیان است.
مهتاج نجومی/ مهرانگیز
زنی خانه دار و مقتدر که سعی در بهتر کردن روابط همسرش با فرزندانش دارد و پل ارتباطی میان آنهاست و با محافظه کاری پیوند آنها را نگه می‌دارد.
هومن برق نورد/ایرج
فرزند بزرگ خانواده که تشکیل خانواده داده و یک فرزند پسر دارد. شخصیتی است که احساس زرنگی می‌کند اما در حقیقت آدم احمقی است که همه سر او کلاه می‌گذارند.
خاطره حاتمی/ سپیده
تنها دختر نعلبندیان؛ دختری که مقاله می‌نویسد و همراه با مقاله‌هایش عکـس هم می‌گیرد، به طبیعت علاقه زیادی دارد، یک گوشه از باغ کلبه کوچکی برای خودش درست کرده و آن جا زندگی می‌کند.
شهرام قائدی/ظفر
آدمی که بعد از چند قسمت وارد زندگی نعلبندیان می‌شود و میخواهد به نوعی در زندگی او رخنه کند و بهترین راه را این می‌داند که به شکل باغبان و سرایدار وارد شود؛ او بچه شهرستان است و لهجه خاصی دارد، برای اولین بار وارد تهران شده و با این خانواده آشنا می‌شود و برخوردش با موضوعاتی که تا به حال ندیده جالب است چون از دنیایی به دنیای دیگر که به آن تعلق ندارد می‌آید و با طرز تفکر خودش با اتفاقات برخورد می‌کند.
محسن حسینی/ کیکاوس
مباشر و باغبان باغ، او دارد برای اولین بار طنز را تجربه می‌کند و از طرف فرهاد آییش به این پروژه معرفی شده.
نعیمه نظام دوست/ الهام
عروس نعلبندیان و کارمند118، زنی شکاک که به شوهرش علاقه فراوانی دارد. الهام حواسش چهار چشمی به همسرش است.
سال پخش: 1389 - شبکه دوم سیما "