\"سریالی با هشت کارگردان 14 فیلمنامه‌نویس و یک بازیگر ثابت
شماره مجوز: 155/83442
سریال «معلم» 15سال قبل برای نخستین بار از تلویزیون فرانسه پخش شد؛ تعداد قسمت‌های این سریال که به‌حدود 45 قسمت می‌رسید، از سال 1993 تا 2004 به روی آنتن رفتند.
به گزارش ایسنا، سریال «معلم» (Instit, l) محصول مشترک تلویزیون فرانسه و سوئد است که طی یازده سال توسط کارگردانان متعدد ساخته شد.
سریالی با هشت کارگردان
سریال «معلم» در حقیقت تعدادی فیلم‌ 90دقیقه‌ای است که با محوریت یک شخصیت ساخته شده‌اند و هرکارگردان به‌طور متوسط ساخت دواپیزود را برعهده داشته است؛ البته دربین افرادی که ساخت این سریال را برعهده داشته‌اند، راجرکاهان و جین ساگولز هرکدام 4 اپیزود را کارگردانی کرده‌اند که بیشترین آمار در بین دیگران محسوب می‌شود.
کاهان 4 اپیزود از معلم را طی سال‌های 1999 تا 2002 کارگردانی کرد و ساگولز هم از سال 2003 تا 2004 یعنی طی یک‌سال، 4 اپیزود دیگر را ساخت.
هم‌چنین خود ژرارد کلین که به‌عنوان بازیگر اصلی در سریال ایفای نقش کرده نیز کارگردانی دو اپیزود را طی سال‌های 2002 تا 2004 برعهده داشته است.
کارگردانانی که فیلمنامه نوشتند
14 فیلمنامه‌نویس نگارش متن‌های سریال «معلم» را برعهده داشته‌اند که برخی از آنان کارگردان این مجموعه هم بوده‌اند. راجر کاهان، از جمله این افراد است. هم‌چنین ژرارد کلین درکنار کارگردانی و بازیگری، نگارش دواپیزود را هم برعهده داشته است .
«معلم» که با عنوان «معلم مدرسه» نیز شناخته می‌شود، به‌زندگی یک آموزگار جانشین می‌پردازد. فردی که هربار به دورافتاده‌ترین روستاهای فرانسه می‌رود و بلافاصله با بچه‌ها ارتباط برقرار می‌کند. او که با موتورسیکلت خود به سراسر فرانسه سفر می‌کند سعی دارد مشکلات بچه‌ها را حل کند، به‌درد دلهایشان گوش کند و با آنها دوست شود. او می‌کوشد دانش‌آموزانش را به مطالعه و انتخاب زاویه‌های جدید نگاه به زندگی ترغیب کند.
درباره‌ی سریال
مجموعه‌ی «معلم» درنظر منتقدان فرانسوی سریالی موفق لقب گرفته است که درکنار ارائه‌ی تصویری مثبت و جذاب از حرفه‌ی آموزگاری، می‌کوشد فرهنگ و آداب و رسوم مردم فرانسه را نیز به‌ تصویر‌کشیده و بخش‌هایی از زیبایی‌های طبیعی این کشور را هم به مخاطب نشان دهد.
با این حال نقدهایی هم به این سریال وارد است؛ برای مثال برخی منتقدان براین عقیده‌اند که سریال معلم پر از کلیشه است و تمام اجزای قصه‌ها درجهت اثبات این اعتقاد است که خوبی، خوبی می‌آورد. در این سریال هم‌چنین شخصیت ویکتور نواک (با بازی ژرارد کلین) به‌شدت دست نیافتنی شده است؛ او همواره درمشکلات به‌موقع با موتورسیکلتش از راه می‌رسد و بیننده مطمئن است که مشکلات توسط او حل خواهد شد.
درباره‌ی بازیگر
ژرارد کلین، بازیگر سریال «معلم» ایفای نقش در فیلم‌ها و سریال‌ها را از دهه‌ی 1970 آغاز کرد. او برای نخستین‌بار در فیلم «جرقه‌عشق» درسال 1972 بازی کرد و پس از آن در 30 فیلم و سریال دیگر نیز ایفای نقش کرد. آخرین بازی کلین به ایفای نقش در سریال «معلم» باز می‌گردد و پس از آن درهیچ فیلم و سریالی بازی نکرد.
درپرونده‌ی هنری ژرارد کلین، کارگردانی نیز به‌چشم می‌خورد که به‌همان ساخت دواپیزود از سریال «معلم» برمی‌گردد. این بازیگر تاکنون 3 جایزه از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده است که آخرین مرتبه آن به سال 1996 برمی‌گردد. ژرارد کلین در آن سال جایزه‌ی بهترین بازیگر یک سریال خانوادگی را از جشنواره‌ «سون‌دور» دریافت کرد. او درسال 1994 نیز این جایزه را برای بازی در سریال «معلم» از آن خود کرده بود. ژرارد کلین پیش از بازی در سریال «معلم»، درسال 1983 نیز نامزد جایزه‌ سزار فرانسه بوده است.
LInstit
(1993-2003)
TV Series
Country: France
Genre: Drama, Family
Creator:
Pierre Grimblat
بازیگران:
Gérard Klein, Sylvie Jacob and Lionnel Astier \"