توقف فروش

"سریال بشارت منجی را نادر طالب‌زاده در سال 81 مقابل دوربین برد.
شماره مجوز: 155/81318
احمد نجفی، فتحعلی اویسی، احمد سلیمان‌نیا، مرتضی ضرابی، اکبر سنگی، زنده‌یاد رضا سعیدی، ولی‌الله مومنی، محمدعلی ساربان، افشین زارعی، سیروس اسنقی و... بازی می‌کنند.
بشارت منجی، داستان زندگی حضرت مسیح است: در خلاصه داستان این سریال آمده است: در روزگاری که کاهنان، رومی‌ها و حکومت فاسد هیرودس زمام امور یهودیه (فلسطین) را در دست داشتند پیامبری با نشانه توحید و عرفان ظهور کرد. وی در برابر زور و فساد هیرودس و رومی‌ها مقاومت کرد، اما تزویر کاهنان موثر افتاد و او به خواست خدای خود لبیک گفت وعروج کرد...
طالب‌زاده در زمان ساخت سریال بشارت منجی برای پیدا کردن بازیگری که بتواند نقش مسیح را بازی کند از افراد زیادی تست گرفت، اما هیچ‌کدام از آنها نتوانستند نظر کارگردان بشارت منجی را جلب کنند تا این‌که یکی از عوامل تولید نابازیگری به نام احمد سلیمان‌نیا را به طالب‌زاده پیشنهاد داد. سلیمان‌نیا با تیپ و شخصیتی که داشت توانست نقش مسیح را در این سریال از آن خود کند. شنیده‌ها حاکی است سلیمان نیا بعد از گذشت چند سال از تولید سریال بشارت منجی هنوز هم با همان تیپ درسریال بشارت منجی در انظار دیده می‌شود.
طالب زاده از سریال بشارت منجی یک فیلم سینمایی هم تدوین کرد که چند سال پیش در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. در همین زمان بود که چند نشریه سینمایی خارجی از جمله ورایتی درباره این‌که یک فیلمساز ایرانی درباره زندگی مسیح فیلم ساخته است، مطلب نوشت.
سریال بشارت منجی به طریقه 35 میلی‌متری فیلمبرداری شده است. این سریال در لوکیشن‌های مردان آنجلس، مریم مقدس، امام علی(ع) و شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شده است. موسیقی سریال بشارت منجی را لوریس چکناواریان ساخته است.
در این سریال، هفت سال از زندگی حضرت مسیح (ع ) به تصویر کشیده شده است.
طالب‌زاده هدف از ساخت این سریال را ایجاد پلی میان مسیحیت و اسلام و نمایش دادن زمینه‌های مشترک این دو دین الهی عنوان کرده است.
از مجموعه «بشارت منجی» نسخه‌ای سینمایی تولید و اکران شد. همچنین فیلم سینمایی این مجموعه در جشنواره فیلم «مذهب امروز» سال ۲۰۰۷ در ایتالیا برنده جایزه گفتگوی میان ادیان شد.
عوامل دست اندر کار این سریال عبارتند از :
مشاوران‌ فیلم‌نامه: حجت‌الاسلام‌ سیدمحمد قائم‌مقامی، حسین‌ بهزاد، هادی‌ صورتی؛ مدیران‌ فیلم‌برداری: نادر طالب‌زاده، صادق‌ میانجی؛ عکاس: جهانگیر چراغی؛ طراح‌ گریم: مرتضی‌ ضرابی؛ مدیرتولید: عبدالله‌ سعیدی؛ اجرای‌ دکور: هوشنگ‌ کاشیلو؛
بازیگران :
بازیگران: احمد نجفی، فتحعلی‌ اویسی، احمد سلیمان‌نیا، مرتضی‌ ضرابی، اکبر سنگی، رضا سعیدی، ولی‌الله‌ مؤمنی، محمدعلی‌ ساربان، عمادی، مینا باقری، افشین‌ زارعی، سیروس‌ اسنقی، هدایتی، بیتا عبائیان."