توقف فروش

شماره مجوز: 155/89344
مجموعه تلویزیونی تبریز در مه - روایتگر جنگ های ایران و روسیه از آغاز تا مرگ عباس میرزا
سریال تلویزیونی «تبریز در مه» را علی لدنی تهیه و محمدرضا ورزی کارگردانی کرده است.
این مجموعه تلویزیونی زندگی عباس میرزا و جنگ های ایران و روسیه در مناطق شمالی کشور را روایت می کند.
جمشید مشایخى، محمد مطیع، محمدرضا شریفى نیا، حسام نواب صفوى، الهام حمیدى، داریوش کاردان، رزیتا غفارى، سعید امیر سلیمانى، ارژنگ امیرفضلى، سیدجواد هاشمى، ژیلا سهرابى، زهیر یارى، حسین محب اهرى، شهرام عبدلى، امیر دژاکام، چنگیز وثوقى، ولى الله مومنى، امیر یل ارجمند، رامین راستاد، کمند امیرسلیمانى، کامران تفتى، عنایت بخشى، رضافیاضى، علیرضا علیا، لیلا زارع زاده، امیر مهدى کیا، على کریمى پور و فقیهه سلطانى در این سریال بازى کرده اند.
سایر عوامل عبارتند از: طراح گریم: شهرام خلج، مدیر تصویربردارى: فرشاد خالقى، صدابردار: مهران ملکوتى، مدیر تولید: تینا پاکروان، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مسعود عجمى، جانشین تولید: وحید مشارى، جلوه هاى ویژه میدانى: حمید رسولیان، عکاس: مسعود عجمى، مشاور رسانه اى: حسین باقریان.
توضیحات بیشتر:
این سریال با عنوان قبلی "تبریز مه آلود" زندگی عباس میرزا ولیعهد فتحعلی شاه قاجار را روایت کند. داستان "تبریز در مه " از جایی آغاز می شود که فتحعلی شاه، حاج ابراهیم خان کلانتر (صدراعظم) را که فکر می کند ممکن است به او خیانت کند، از صدارت خلع و به طرز فجیعی به قتل می رساند و میرزا شفیع را به جای او منصوب می کند. سپس شاه تصمیم می گیرد عباس میرزا را از تبریز احضار کند. در ملاقات به او ماموریت می دهد که گنجه و ایروان را از روس ها پس بگیرد. هنگام بازگشت عباس میرزا به تبریز، میرزا ابوالحسن شیرازی (وزیر خارجه) از خواهر عباس میرزا (گوهر ملک) خواستگاری می کند که با ترفند عباس میرزا و جایگزینی فردی به جای وی مراسم خواستگاری و عروسی را ترک و با مادر و خواهر خود به تبریز می رود اما این پایان کار نیست.
ساخت این سریال تاریخی اواسط تیر در لوکیشن منزل مشیرالدوله کلید خورد و گروه تولید پس از تصویربرداری در کاخ سعدآباد، در دکور تبریز 200 سال پیش واقع در شهرک غزالی ادامه کار تصویربرداری را پیگیری کرد.
تاریخ پخش:
زمستان 1389
شبکه یک سیما
وطنم ای شکوه پابرجا
در دل امتحان ( الـــتهاب ) دورانها
کشور روزهای دشوار
زخمی سربلند بحرانها
ایستادی بر جنگ رودررو
خنجر از پشت می زند دشمن
گویی از ما در نهان بر ما
وطنم پشت حیله را بشکن
رگت امروز تشنه عشق است
دل رنجیده خون نمی خواهد
دل تو تا ابد برای تپش
غیرعشق و جنون نمی خواهد
شرم بر من اگر حریم تو
پیش چشمان من شکـسته شود
وای بر من اگر نبینم چشم
رو به رویای عشق بسته شود
از تب سرد موجهای خزر
تا خلیجی که فارس بوده و هست
می شود با تو دل به دریا زد
می شود با تو دل به دنیا بست
دانلود تیتراژ پایانی سریال تبریز در مه با صدای سالار عقیلی
حجم فایل : ۳٫۷۷ MB
شاعر : افشین یداللهی
موسیقی : بابک زرین
خواننده : سالار عقیلی
دانلود آهنگ
منبع : سایت تبیان
( راهنمای دانلود : اگر روی لینک دانلود آهنگ کلیک کردید و دانلود نشد ، می توانید روی این لینک راست کلیک کرده و گزینه save target as را کلیک کنید)"