توقف فروش

"مجموعه تلویزیونی خنده بازار
شماره مجوز: 155/90347
ویژه عید نوروز 90 - شبکه سوم سیما
کارگردان: شهاب عباسی
توضیحات:
این برنامه شامل بخش‌های متنوعی از جمله سالن همایش، اتاق جلسه مدیران، برنامه نود در صد ( شوخی با برنامه ی ۹۰ و عادل فردوسی پور)، برنامه سینمایی هشت ( شوخی با برنامه ی هفت و فریدون جیرانی)، خبر و هواشناسی و... بوده و بستری است برای طرح موضوعات و پردازش موقعیت‌های طنز، همراه با نگاهی به کاستی‌ها و مشکلات موجود در عرصه هنر، ورزش، برنامه‌سازی تلویزیون و سایر حوزه‌های اجتماعی.
با هنرمندی کوروش معصومی، غلامحسین لطفی، مهران رجبی و...
«خنده بازار»؛ نمونه ای از یک طنز موفق
یکی از برنامه های طنز نوروز امسال سیما برنامه ای است با عنوان «خنده بازار» که در آن با برنامه های تلویزیونی نسبتا شناخته شده نظیر «هفت»، «دو قدم مانده به صبح»، «نود» و «قویترین مردان ایران» شوخی شده است.
هرچند در سالهای گذشته هم نمونه چنین برنامه هایی در تلویزیون ارائه می شد که شاید قدیمی ترین نمونه آن «ساعت خوش» باشد که در آن با برنامه هایی نظیر «مسابقه هفته» و روش اجرای منوچهر نوذری شوخی می شد اما طی سالهای اخیر کمتر پیش آمده بود که برنامه ای به خوبی «خنده بازار» امسال را شاهد باشیم چراکه چه به لحاظ متنهایی که برای شوخی با برنامه های دیگر نوشته شده و چه به لحاظ بازیگرانی که برای شوخی با مجریهای و کارشناسان تلویزیونی انتخاب شده اند همه چیز در وضعیت همگنی قرار دارد و این یعنی اینکه «خنده بازار» یکی از موفقترین برنامه های طنز نوروز امسال است.
در این میان شاید بتوان بخشهایی از این برنامه را که به شوخی با فردوسی پور در «نود»، جیرانی در «هفت» و صالح علا در «دو قدم مانده به صبح» پرداخته شده است را جزو بهترینها دانست به خصوص شوخی با جیرانی و فردوسی پور که بسیار خوب از کار در آمده است. به جز بازیگرانی که با گریمی حساب شده و با تکیه بر ویژگیهای رفتاری فیزیکی فردوسی پور و جیرانی نقش آنها را در این برنامه طنز ایفا می کنند بازیگرانی هم بوده اند که نقش مسعود فراستی کارشناس «هفت» و مهران مدیری مهمان این برنامه و همچنین علی دایی مهمان «نود» را ایفا کرده اند. تمرکز درست بر تکیه کلامهای فراستی و مدیری که یکی از آن دو مرتبا از “درنیامدن نقش” می گوید و دیگری از اینکه “جان من کپی نکنید” به خوبی و با پرهیز از هر گونه ابتذال، برخی ویژگیهای منفی برنامه های پرمخاطب تلویزیونی را به چالش می کشد.
اگرچه هیچ کدام از کـسانی که به طور مستقیم در این برنامه مورد نقد قرار می گیرند چنان که باید از انتقادهای جدی کارشناسان دلخوشی ندارند اما شاید انتقاد توام با طنز از رفتار این گروه باعث شود با برطرف نمودن ایرادهای کار خود، کیفیت برنامه های خویش را بالاتر ببرند."