توقف فروش

\"Navarro Brigade
شماره مجوز: 155/11951
یکی از پربیننده ترین و جذاب ترین سریال های پلیسی تلوزیونی ؛ بدون شک سریال دوست داشتنی ناوارو بود . این کاراگاه کارآزموده ؛ در هر قسمت به چنان زیبایی ای از پس معماهای بزرگ بر می آمد که بیننده را وادار به تحسین می کرد.
ناوارو از کارآگاهانی بود که بر خلاف اضافه وزن و شکم برآمده اش (که نکته منفی برای یک پلیس چالاک است) قوی و کوبنده عمل می کند و نوع برخوردش با مجرمین حس قدرت و امنیت را در بیننده ایجاد می کند.اعتماد به نفس و ثابت قدمی او باعث می شود مخاطب به او اعتماد کند.
ناوارو با شخصیتی محکم و تاثیرگذار در دل مردم ماندگار است.کارآگاهی، که شبیه خود بیننده است، آدمی که عصبانی می شود، شوخی می کند، تیکه می اندازد و با رئیسش نمی سازد و گاهی اوقات قانون را دور می زند.از همه مهم تر این است که او خانواده دارد، مسئله ای که برای ایرانی ها یکی از نکات مثبت و برجسته یک نفر است.یولان (دخترش) برای او همه چیز است، وقتی خسته از دستگیری قاتل ها و دزدها و سر وکله زدن با جرم و جنایت های شهر به خانه بر می گردد، همیشه خنده روی لب هایش است.
ناوارو کارآگاهی مهربان اما جدی توانسته نام خود را برای همیشه در عرصه کارآگاهان جورواجور تلویزیون برای همیشه ماندگار و جاویدان سازد.ناوارو هنوز هم معروف ترین پلیس تلویزیون فرانسه است.
گروه دوبله سریال ناوارو :
مدیر دوبلاژ : بهرام زند
مترجم : خسرو سمیعی ، علیرضا مهرجو
گویندان تیتراژ : حسین باغی ، بهمن هاشمی
گویندگان ثابت :
بهرام زند (روژه هانن / ناوارو)
محمد عبادی (کریستین روت / اوکلن (
بهمن هاشمی (ژاک مارسیال / بن ماری (
شروین قطعه ای (دنیل ریاله / بلومه (
شهروز ملک آرایی (موریس وودو / رئیس ناوارو (
مریم شیرزاد (امانوئله بواردن / دختر ناوارو (
پرویز ربیعی (ژان کلود کارون / بورلی)
ژاله کاظمی (کاترین اله گره / ژینو (
حسین باغی (سام کارمان / بارادا (
گویندگان میهمان : منوچهر والی زاده ، زهره شکوفنده ، سعید مظفری ، ناصر نظامی ، عطاالله کاملی و ...
همه چیز در باره سریال کمیسر ناوارو
سریال کمیسر ناوارو از هشت سال پیش در تلویزیون ایران به نمایش درآمد که طرفداران زیادی پیدا کرد و هم‌اکنون هم به طور مرتب از شبکه اول در حال پخش است. این کمیسر در عین جدی بودن با لحنی طنزگونه صحبت می‌‌کند. «روژه هانن» بازیگر معروف فرانسوی با ایفای نقش یک کمیسر پلیس بار دیگر توانست تصویر دلپذیری برای بینندگان به وجود آورد. این هنرپیشه هشتاد و دو ساله یکی از پرآوازه‌ترین هنرپیشه‌های فرانسوی است که در سال 1989 در سریال ناوارو به بازی مشغول شد .
جالب اینجاست که هنوز این سریال ادامه دارد و در شبکه IFT فرانسه پخش می‌شود و آن دختر بچه دوازده ساله که در این سریال نقش دختر ناوارو را داشت، هم‌اکنون به یک دختر خانم با عنوان «مادمازل ناوارو» تبدیل شده است .
هانن متولد الجزایر
روژه هانن در 20 اکتبر 1925 در الجزایر در شمال آفریقا متولد شد، نام خانوادگی وی در واقع «لوی» بود اما به دلایلی نامعلوم او بعدها نام خانوادگی مادرش «هانن» را برای خود برگزید که در الجزایر «بن حنین» تلفظ و در فرانسه «هانن» بیان می‌شود .
البته باید اشاره داشت که والدینش فرانسوی بودند و برای یافتن شغل و مسکنی ارزان راهی الجزایر شدند. لذا روژه در این کشور آفریقایی چشم به جهان گشود. این پسربچه باهوش و زیرک هرگز تصور نمی‌کرد روزی بازیگر، نویسنده و کارگردان شود .
روژه دوران نوجوانی‌اش را با کار در چند استودیوی فیلمبرداری در الجزایر گذراند و بعد راهی فرانسه شد. او در اوایل دهه 1950 وارد عالم سینما شد زیرا به کار و فعالیت در سینما علاقه زیادی داشت، زمانی که 25 سال بیشتر نداشت به او چند نقش خشن پیشنهاد شد که با هنرنمایی خود توانست از عهده آن برآید. سپس وارد فیلم‌های جنایی، جاسوسی و پلیسی شد، مدتی را هم به آمریکا رفت که در آنجا هم خوش درخشید، دهه 60 اوج موفقیت و شهرتش بود. خودش درباره ورودش به عرصه سینما می‌گوید: «والدینم می‌خواستند که من و ادامه تحصیل دهم، خودم هم علاقه به درس خواندن داشتم اما به پیشنهاد دوستم در یک استودیوی فیلمبرداری مشغول به کار شدم و بعد پا به تئاتر گذاشتم، وقتی طعم پول درآوردن را چشیدم، تصمیم گرفتم به دنبال درس خواندن نروم و مشغول به بازی در تئاتر شوم، البته فعالیت و حضورم در تئاتر کمرنگ‌تر از سینما بوده، اما توانستم از تئاتر تجربه کـسب کنم و در سینما به کار ببرم. او در 35 سالگی با «کریستین گاژ رنال » ازدواج کرد. او با ازدواج با کریستین، باجناق «فرانسوا میتران» رییس‌جمهور سابق و متوفی فرانسه شد .
« هانن» با بازی در سریال «ناوارو» در سال 1989 و در سن 60 سالگی، محبوبیت و شهرتش را ارتقا بخشید. «روژه هانن» درباره بازی در فیلم ناوارو می‌گوید: «این سریال مضمونی پلیسی و در عین حال ممزوج با محیط خانوادگی داشت و به همین خاطر مورد پسند همگان قرار گرفت. او می‌گوید: در ابتدای بازی در این سریال 64 ساله بودم و با کوله‌باری از تجربه این سریال را بازی کردم. این سریال با وجود بار سنگین کاری‌اش به من نیرو و انرژی می‌داد و آن را یک امتیاز برای خود می‌دانستم و احساس خستگی نمی‌کردم. من همیشه تشنه کار در سینما هستم. لازم به ذکر است در کنار بازی درسریال ناوارو به کارگردانی چند فیلم و نویسندگی نیز مشغول بودم و همزمان در نمایش « تارتوف» ایفای نقش کردم و هیچ وقت سعی نکردم تئاتر را رها کنم.»هانن در فیلم مشهور « روکو و برادرانش» به خوبی ایفای نقش کرد و در بازی در فیلم «خانواده پواسونار» که در تلویزیون ایران نیز پخش شد در ذهن مردم جای گرفت. او در این فیلم نقش آدم‌هایی را بازی می‌کرد که در دوران جنگ جهانی دوم نان را به نرخ روز می‌خوردند و یک فروشگاه موادغذایی داشت و از موقعیت جنگ سوءاستفاده کرد و از وضع مالی خوبی برخوردار شد.درباره روژه هانن که در حال حاضر 82 سال باید اشاره داشت که او در انتخابات اخیر فرانسه به «سارکوزی» برای رییس‌جمهور شدن فرانسه رای داد و طرفدار حزب اوست .
سریال ناوارو
تولید سریال ناوارو از سال 1989 آغاز شد و تا سال 2007 یعنی 18 سال ادامه پیدا کرد . در مجموع 108 قسمت از ناوارو در فرانسه پخش شده است. مجموعه جدید ناوارو «دار و دسته ناوارو» نام دارد که جز هانن اکثر هنرپیشه‌هایش جوان و جدید هستند .
ساختمان قدیمی که در سریال ناوارو مشاهده می‌کردیم به یک ساختمان جدید و مدرن تبدیل شده است .
دختر ناوارو نیز، «یولان» یک دختر خانمی است که به او «مادمازل ناوارو» می‌گویند و در رشته حقوق تحصیل می‌‌کند. در سری قدیمی دیدیم که بازرس ناوارو مردی 50 ساله، با قدی 1/90 و شانه‌های پهن است، او خیلی کم از اسلحه استفاده می‌کند، حتی دستبند هم به مجرمان نمی‌زند. گاهگاهی به رستوران مورد علاقه‌اش می‌رود و نوعی خوراک با قارچ که غذای محبوب اوست را سفارش می‌دهد. تصمیم گرفته سیگار نکشد و بازی مورد علاقه‌اش بیلیارد است. کـسی او را با نام کوچک صدا نمی‌کند حتی نام کوچک او را نمی‌دانند و او را تنها ناوارو صدا می‌زنند و همکارانش بین خودشان وی را «رییس» خطاب می‌کنند .
به طور کلی این سریال در کنار نشان دادن وظایف یک پلیس، با کنایات و الفاظی خاص، فضای مجموعه را از خشکی بیرون می‌آورد و وارد محیط خانوادگی افراد می‌شود . این سریال یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های فرانسوی در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی و حتی ایران بوده که طبق برآورد آمار به طور متوسط بین 8 تا 10 میلیون بیننده داشته که در فرانسه رقم بسیار بالایی است و در رده اولین فیلم‌های پلیسی مشهور فرانسه قرار گرفته است
ناوارو دوست‌داشتنی‌ترین پلیس پاریس
ناوارو کـسی است که توانست طی سالیان دراز اهداف امنیتی، آموزشی پلیس فرانسه را در میان جامعه فرانسه پیش ببرد .
شخصیت‌پردازی دقیق مهمترین عنصر نـزدیــکـی مجموعه ناوارو به مخاطب است. شخصیت این پلیس دوست داشتنی که فرانسه و دنیا را با خود آشنا کرد، براساس ظرافت های انسانی یک پلیس دردمند و وظیفه‌شناس شکل گرفته است. ناوارو کـسی است که توانست طی سالیان دراز اهداف امنیتی، آموزشی پلیس فرانسه را در میان جامعه فرانسه پیش ببرد .
بازرس ناوارو (روژ هانن)
سن: 50 سال، قد 90/1 متر، دارای شانه‌های بسیار پهن، به دلیل هیبتش به ندرت از سلاح استفاده می‌کند و هرگز درگیر دستبند زدن به دست مجرمان نمی‌شود. ناوارو عامل روان شناختی را نیز به شیوه‌های همکارانش می‌افزاید. اگر شیوه عملکردش و رویکرد مطلقا غریزی‌اش از بعضی جهات او را کاراگاه خصوصی معرفی می‌کند ولی از ارزش پلیسی اش نمی‌کاهد و از تمام خدمات پلیسی در دسترس از جمله پلیس علمی، استفاده می‌کند. او کارشناس خبره اطعمه و اشربه است. در کافه مورد علاقه‌اش دوران خوش، غذای محبوبش نوعی خوراک با قارچ فراوان است. ناوارو سیگار را ترک کرده است. در اداره پلیس که به شوخی همکارانش \"قبرستان فیل‌ها\" می‌نامند، شنیده می‌شود که سابقا سیگاری می‌کشیده که اکنون دیگر تولید نمی‌شود. بازی مورد علاقه‌اش بیلیارد است. او تن به باخت نمی‌دهد و همکارانش نیز می‌کوشند تا به او ببازند. اتاق بیلیارد محل ملاقاتش با خبررسانان است. شیوه عملکردش در کـسب اطلاعات با تمام ادارات پلیس فرق می‌کند. هیچ قولی نمی‌دهد اما با پول جبران می کند. گاهی نیز به آنان پیشنهاد یک دست بازی بیلیارد می‌دهد و خبررسان باید \"ببازد\". هیچکـس نام کوچک او را نمی‌داند او را ناوارو صدا می‌زنند و همکارانش بین خودشان او را \"رئیس\" می‌نامند .
یکی از دلایل موفقیت سریال «ناوارو» را باید بازی خوب و بی‌عیب و نقص روژ‌ هانن در نقش کمیسر ناوارو دانست. به دلیل سابقه هانن در کار بازیگری و حضورش در فیلم‌های اکشن، بازی در این سریال به او پیشنهاد شد. خودش اعتقاد دارد که این پیشنهاد، پیشنهاد خوبی بود، زیرا شخصیت ناوارو شباهت زیادی به او دارد
\"