توقف فروش

"شناسنامه ی سریال
کارگردان: قاسم جعفری
نویسنده: علیرضا کاظمی پور تهیه کننده: صدیقه صحت
مشاور و کارشناس مذهبی: علیرضا برازش تدوین:مجید سیفی
موسیقی : محمد مهدی کورنگی طراح گریم :منیره حاتم آبادی – جعفر جوادی
بازیگران: شیلا خداداد ( سیتا ) ، سروش گودرزی ( رامین ) ، حمید گودرزی ( فرزاد ) ، نسرین مقانلو ( سیمین ) ، شیرین بینا ( فروغ ) ، الهام حمیدی ( پروانه ) ، عنایت شفیعی ( «دایی جلال» = برادر فروغ ) ، مجید مشیری ( منصور نادری= پدر رامین ) ، ایرج نوذری ( عموی سیتا )، بهنوش طباطبایی ( کتی ) و … این سریال 24 قسمتی در سال ( 82-81 ) از شبکه ی سوم سیما پخش شد.
خلاصه ی سریال:
رامین که برای ادامه ی تحصیل به هند رفته ، با دختری به نام سیتا آشنا می شود و قصد دارد با او ازدواج کند. سیتا از خانواده اش جدا می شود و همراه رامین به ایران می آید.
رامین در برخورد با دختر دایی اش، پروانه که قبلاً نامزد او بوده ، و در توجیه خانواده اش برای حضور سیتا، دلهره دارد.
پدر رامین – منصور نادری- دو همسر دارد که هر دو در یک ساختمان امروزی ، در طبقات مجزا زندگی می کنند. منصور در واقع با همسر دوم خود ( سیمین ) زندگی می کند ولی هنوز همسر اولش ( فروغ ) را طلاق نداده است. سیمین و پسرش فرزاد، در جریان تمام کارهای منصور قرار دارند.
فروغ نقطه ی مقابل سیمین است و از روال کارهای شرکت منصور هیچ اطلاعی ندارد. اکنون بیست سال از ازدواج منصور و سیمین می گذرد و در این مدت ، منصور حتی برای یک بار هم به خانه ی فروغ نیامده و فروغ نیز نمی خواهد او را ببیند.
در زمان بازگشت رامین و سیتا ، شرکت منصور در حال ورشکـستگی است. منصور با کمک سیمین و فرزاد با خدعه ی فردی به نام خبیری ( حسابدار شرکت ) برای فرار از دست طلبکاران، نقشه ماهرانه ای می کشند و چنین وانمود می کنند که منصور مرده است.
از طرف دیگر ، فروغ اجازه نمی دهد که رامین با سیتا ازدواج کند و مسلمان نبودن او را، دلیل می آورد. قرار می شود سیتا مدتی درمورد اسلام تحقیق کند و اگر به نتیجه نرسید این ازدواج صورت نگیرد. در این میان دایی ِرامین، سیتا را به خانه ی خودش می برد و او با پروانه آشنا می شود....
شماره مجوز: 155/119875