\"این مجموعه شامل قسمت 63 تا آخرین قسمت (قسمت 128) سری دوم کارتون جذاب فوتبالیستها می باشد.
همه ما کارتون جذاب و بسیار مهیج فوتبالیست ها را حتما به یاد داریم، کارتونی که علاوه بر ایران بطور همزمان در بسیاری از کشورهای جهان پخش شد و علاقمندان بیشماری را پای تلویزیون میخکوب کرد. این مجموعه بر پایه زندگی نوجوان فوتبالیستی از کشور ژاپن به نام سوباسا اوزارا ساخته شده است. سوباسا شدیداً عاشق فوتبال است او حتی در خواب هم می بیند که با تیم ملی ژاپن در جام جهانی پیروزیهای زیادی کـسب می کند. او توپ فوتبال را دوست خود می داند ...
حقیقتاً زمانی که او خیلی جوان بود هر کـسی که بازی او را می دید از سرعت، استقامت، دریبل زنی و قدرت ضرباتش متحیر می شد. سوباسا با مادرش در ژاپن زندگی می کند و پدر او یک ملوان کشتی است که اغلب در مسافرت به سر می برد.
در شروع داستان سوباسا با دختری به نام سانائی که از علاقمندان به فوتبال و طرفداران تیم مدرسه نانکاتسو می باشد آشنا می شود و این آشنایی باعث می شود تا خیلی زود با واکی بایاشی ملاقات کند، دروازه بانی که از استعداد بی نظیری بر خوردار بود و هیچکـس از ورزشکاران آن شهر نمی توانستند به او گل بزنند، حتی با توپ راگبی و بیسبال ! و سر انجام روبرتو هونگو بهترین بازیکن برزیلی که دوست پدر سوباسا بود مربی سوباسا شد و دید او را نسبت به فوتبال حرفه ای بهبود بخشید.
بی گمان برترین رقیب سوباسا و واکی بایاشی کـسی نبود جز کاجیرو هیوگا کـسی که به خاطر کمک به خانواده اش می خواست یک فوتبالیست حرفه ای شود، او بسیار فرد محکم، پر قدرت و کله شقی بود که می خواست در هر بازی پیروز باشد.\"