\"زی زی گولو. نام شخصیتی عروسکی است در یک سریال تلویزیونی ایرانی برای کودکان و نوجوانان به نام «قصّه های تا به تا»، به کارگردانی خانم مرضیه برومند. بازیگران اصلی این سریال این اشخاص بودند: لیلی رشیدی، امیر حسین صدیق، مریم سعادت، رضا فیاضی و مانی نوری. در سال 1375 ه.ش. شبکه 2 تلویزیون ملی ایران در حدود 30 قسمت از این سریال را در صبح های جمعه پخش نمود.
ده دوازه سال پیش شخصیتی عروسکی به جمع شخصیت‌های تلویزیونی پیوست و در مدت کوتاهی توانست جایی برای خود در بین بچه‌ها باز کند. این شخصیت که براساس دلیلی نامعلوم و گنگ (زی‌زی گولو آسی پاسی دراکوتا تابه‌تا)‌ نامیده شده کم‌کم یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های تلویزیونی شد. زی‌زی گولو موجودی بود که می‌توانست خواسته‌های خود و دیگران را به‌راحتی عملی کند. زی‌زی گولو با قصه‌های تابه‌تا در قالب همبستگی و دوستی انسان و عروسک برای رسیدن به دنیایی تخیلی و پر از خنده، توانست برخی از آرزوهای کودکان را برآورده کند.
زی‌زی گولو عروسکی غیرواقعی، با نوعی حرف زدن خاص، لحن و صدای دوست‌داشتنی در بین بچه‌ها محبوب شده بود. این عروسک رعایت زبان فارسی، بیان درست مطالب و معاشرت‌های اجتماعی را به بچه‌ها آموزش می‌داد.\"