تمدن اسلامی

نگاهی اجمالی به بیانات رهبر معظم انقلاب دراین باره...


توقف فروش

در صورت خرید 1 عدد از این محصول 10% (1,000 تومان) تخفیف بگیرید.
زمان شروع
00 ثانیه
:
00 دقیقه
:
00 ساعت

0 روز
زمان پایان
00 ثانیه
:
00 دقیقه
:
00 ساعت

0 روز

 درباره کتاب
عنوان: تمدن اسلامی
            نگاهی اجمالی به بیانات رهبر معظم انقلاب دراین باره...
پدیدآورنده: محمدحسین علیجان زاده روشن
کاری از موسسه شهید کاظمی
قطع: رقعی
نوع جلد: شومیز
تعداد صفحات: 288 صفحه
شابک: 1-6-94646-600-978

کتاب «تمدن اسلامی» که حاوی بیانات مقام معظم رهبری در باب تمدن اسلامی است همزمان با دهه مبارک فجر و انتشار نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکا منتشر شده است.
مطالبات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی از جریان ها همانند نخبگان حوزه و دانشگاه و اقشار مختلف و به ویژه نهاد های حکومتی همانند شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه و جریان سازی و گفتمان سازی برای پی ریزی مفاهیم بنیادین نظام سازی و خروجی الگوی کاربردی درساحت تمدن اسلامی نشان دهنده این اتفاق عظیم است که نظم نوین جهانی به سمت اسلامیت و غلبه نظام حق بر باطل درحال چرخیدن است. مکاتبی نظیر مارکسیسم و لیبرالیسم با چالش های روز به روز درحال نابودی و فرورفتن درگرداب منجلاب خود کرده خویشند. پاسخ درست به نیاز های بشر تشنه امروز و شناساندن حیات طیبه اسلامی که غایت تمدن اسلامی است، وظیفه خطیر هر مسلمان متفکر و متعهد است. دراین کتاب که گرد آوری شده و حاوی بیانات رهبری معظم انقلاب اسلامی است، نگاهی اجمالی به بیانات روشنگرانه معظم له درباب تمدن اسلامی دارد.
مقدمه
فَهُوَ (اسلام) عندَ الله وَثیقُ الأرکانِ ،رَفیعُ البُنیانِ ،مُنیرُ البُرهانِ ، مُضِی ءُ النِّیران ،عَزیزُ السُّلطانِ،مُشرِفُ المَنارِ ،مُعوِذُ المَثارِ فَشَرِّفُوه َواتَّبَعُوهُ ،أدُّو إلیِه حَقَّه ُ، وَضَعوهُ مواضِعَهُ….
اسلام در پیشگاه خداوند ، دارای ستون هایی مطمئن ،بنایی بلند ،راهنمایی همیشه روشن،شعله ای روشن بخش ،برهانی نیرومند ونشانه ای بلند پایه است که در افتادن با آن ممکن نیست ،پس اسلام رابزرگ بشمارید ،ازآن پیروی کنید،حقّ آن را ادا نماییدودرجایگاه شایسته ی خویش قرار دهید…
                                                                                                                                                                   خطبه 198 نهج البلاغه/دشتی ، محمد/ص296
جهش بزرگ ایمانی در سده اخیر بشری ،اتفاقی عظیم بود که ره آورد آن آزادی فکر وعقیده ازدست نمایندگان شیطانی در زمین بود. این جهش که همان انقلاب به معنی واقعی کلمه تحول درمیان انسان ها آن هم ازنوع آخرین دین وکامل ترین مکتب انسانی درمیان ادیان آسمانی یعنی اسلام بوده است.
تحولات عظیم فرهنگی،سیاسی،اقتصادی در دهه های اخیر آن هم درمقیاس جهانی که با روشنایی خورشید عالم تاب انقلاب اسلامی به ظهور پیوست .نوید یک چرخش عظیم وتحول جدی در مبانی فکری وذهنی بشری درحال به وقوع پیوستن است. بنیان گذار انقلاب اسلامی امام (ره) راهی را آغاز کرد که برپایه ی ایمان ،سعادت دنیا وآخرت را برای بشریت به ارمغان آورده است.این مهم زمانی برجسته می شود که جانشین به حق ایشان ،حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) برپی ریزی وایجاد بسترهای لازم در یک افق بلند وروشن درپیش روی بشر که از آن با نام «تمدن نوین اسلامی» یاد کرده اند.تا به اهداف بالای اسلام که همان زمینه سازی برای حکومت عدل مهدوی است برسند.مطالبات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی از جریان ها همانند نخبگان حوزه ودانشگاه واقشار مختلف و بویژه نهاد های حکومتی همانند شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه وجریان سازی وگفتمان سازی برای پی ریزی مفاهیم بنیادین نظام سازی وخروجی الگوی کاربردی درساحت تمدن اسلامی نشان دهنده این اتفاق عظیم است که نظم نوین جهانی به سمت اسلامیت وغلبه نظام حق بر باطل درحال چرخیدن است.و مکاتبی نظیر مارکسیسم ولیبرالیسم با چالش های روز به روز درحال نابودی وفرورفتن درگرداب منجلاب خود کرده خویشند. پاسخ درست به نیاز های بشر تشنه امروز وشناساندن حیات طیبه اسلامی که غایت تمدن اسلامی است ، وظیفه خطیر هر مسلمان متفکر ومتعهد است. دراین جزوه که گرد آوری شده و حاوی بیانات رهبری معظم انقلاب اسلامی است، نگاهی اجمالی به بیانات روشنگرانه معظم له درباب تمدن اسلامی دارد.