شماره مجوز : 155/94/402187

این سریال به تهیه‌کنندگی پروین شمشکی و کارگردانی بهمن شهروان در مرکز سیمافیلم تولید شده و داستان درباره گروه پنج نفره‌ای از نوجوانان است که با هم دوست و هم‌مدرسه‌ای هستند. آنها تصمیم می‌گیرند برای شرکت در مسابقه دهه فجر مدرسه، فیلمی درباره انقلاب اسلامی بسازند. در این کار مربی امور پرورشی مدرسه با آنها همراه می‌شود و گروه زمان ضبط یک روایت از زبان چند نفر بازمانده ماجرایی مربوط به پاییز سال 1357، درمی‌یابند هنوز بعد از 36 سال راز سر به مهری در واقعه نهفته است و تمام همت خود را به‌کار می‌گیرند تا گره از معما بگشایند.
زیر لب بشمار در ده قسمت تولید شده است.
موسیقی سریال را حمیدرضا صدری ساخته و تیتراژ پایانی آن سرودی است که با همراهی امیررضا میرآقا و چند نوجوان خوانده شده است.
در این سریال امیرحسین صدیق، آزیتا لاچینی، اسماعیل سلطانیان، امیررضا میرآقا، لیلا شوقی، رضا حاجی درویش، افشین ذی‌نوری، علی ثانی‌فر و بازیگران نوجوان امیرعلی تقی، مانی رحمانی، محمدحسین سلامی، سامان میرحسینی و شهراد نظام‌الملکی بازی کرده‌اند.
امیرحسین صدیق در این سریال نقش یک روحانی به نام حاج‌آقا حائری را بازی می‌کند که مربی امور پرورشی مدرسه است. آزیتا لاچینی نقش حاج خانم را بازی می‌کند که مادر شهید است. اسماعیل سلطانیان نقش صمدپور، یکی از بازماندگان حادثه‌ای در زمان انقلاب را برعهده دارد و افشین ذی‌نوری و علی ثانی‌فر نقش پسران صمدپور را بازی می‌کنند. امیررضا میرآقا علاوه بر خوانندگی سرود تیتراژ پایانی، ایفای نقش میرآقا، معاون حاج‌آقا حائری را برعهده دارد.
در ساخت این سریال تلاش شده، فضایی خلق شود که نسل نوجوان با این امر همذات‌پنداری کند و مفهوم انقلاب اسلامی ایران را به‌واسطه یک کشف و شهود دراماتیک درک کند.
مهم‌ترین ویژگی این سریال، فضای تازه و به دور از کلیشه آن است. بچه‌های ما همیشه درباره انقلاب با موضوعات و مفاهیمی مواجه می‌شوند که کمتر درباره آن اطلاعات دارند؛ بنابراین سعی شده به واژه‌هایی مانند طاغوت، ساواک، اشرافیت و مواردی از این دست پرداخته شود و شخصیت‌های اصلی سریال در حین بازی‌های کودکانه، ماجراهای شیرین مدرسه و در یک بستر طبیعی با این مفاهیم آشنا می‌شوند.
برخی از عوامل سازنده این مجموعه عبارتند از: مشاور فیلمنامه اسدالله اعلایی، ناظر کیفی: علی زارعان، مدیرتولید مهدی مهابادی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز صالح غربی جوان، انتخاب بازیگر و بازیگردان لیلا شوقی، مدیر تصویربرداری آرش خلاق‌دوست، عکاس سمیه میری، طراح صحنه و لباس رضا حاجی‌درویش، طراح چهره‌پردازی رضا رادمنش، صدابردار حمید دژکام، تدوین صدا و تصویر محمدحسن صفری.