شماره مجوز : 155/94/65001

سریال دولت مخفی روایت خانواده ای است که بخاطر جنگ، متحمل مهاجرت اجباری شده و در پی آن با ماجراهایی متفاوتی روبرو می شود.در این سریال نگاهی تازه به اسرای جنگ تحمیلی شده است. از بازیگران اصلی این مجموعه می توان به پژمان بازغی ، کاوه خداشناس و لاله اسکندری اشاره نمود.

«حمید آخوندی»  به همراه علیرضا جلالی تهیه‌کنندگی مجموعه تلویزیونی «دولت مخفی» را برعهده دارد،

آخوندی درباره حضور 2 کارگردان در اثر (حسن برزیده و راما قویدل) توضیح داد: هرکدام از کارگردان‌ها یک فاز را کارگردانی کرده‌اند، مثلا آقای برزیده بخش‌های مربوط به خانواده ایثارگران را کارگردانی کرده‌اند و آقای قویدل صحنه‌های مربوط به اردوگاه را کارگردانی کرده‌اند که فضای این دو بخش کاملا متفاوت از هم است و روی هم تاثیر نمی‌گذارد.

«دولت مخفی» به سفارش گروه مجموعه های تلویزیونی شبکه دو  در سه فصل، سال‌های دفاع مقدس و مقاومت اسرا در اردوگاه های رژیم بعث را به نمایش می گذارد، فصل اول و دوم «دولت مخفی» را حسن برزیده ساخته و بخش سوم آن که به اردوگاه اسرا مربوط می شود را راما قویدل کارگردانی کرده است.

تصویربرداری بخش های شهری آن در شمال کشور و بخش های مربوط به جنگ و اردوگاه اسرا نیز در تهران انجام گرفته است.

بازغی از بازیگران اصلی این سریال نقش سعید را بر عهده دارد، او از جوانان جنوب کشور است و پدرش با شروع جنگ مفقود می‌شود. او برای نجات جان بقیه اعضای خانواده، آنها را به شمال کشور می‌برد، اما خودش به جبهه برمی‌گردد و دائم بین جبهه و شمال کشور در رفت و آمد است تا این‌که در عملیاتی به اسارت درمی‌آید و بعد از آن ماجراهای زندگی سعید را در اردوگاه‌های عراقی خواهیم دید.

لاله اسکندری نیز در این سریال دفاع مقدسی نقش پروانه را بازی می‌کند، دختری که سعید به او علاقه دارد اما هر بار که این دو نفر تصمیم به ازدواج می‌گیرند، اتفاقی مانع ازدواج آنها می‌شود.

پژمان بازغی، لاله اسکندری، کاوه خداشناس، مریم بوبانی، سام درخشانی، علی اوسیوند، سعید داخ، مهدی صبایی، مهتاج نجومی، امیر آتشانی، هادی قمیشی، مریم سلطانی، کریم خودسیانی، محمدرضا رهبری، ابراهیم برزیده، مجید عبدالعظیمی، مهتاب شکریان، جواد صارمی، شهروز ابراهیمی، مهدی جعفری ، محمد فعلی، امیرحسین همتی،حسین توشه، مجتبی رجبی معمار، امیر حسین رحمی، روح الله کمانی، امیر حسین طالبی، محسن نبوی، مبین رستگار، بهروز قادری، فرهاد بشارتی و هنرمندان خردسال آرمیتا مرادی، سونیا اسپهرم و آندیا سیفی از بازیگران سریال «دولت مخفی» هستند.

فیلمنامه سریال را رحمان سیفی آزاد و داریوش ربیعی نوشته اند، از دیگر عوامل این سریال می توان به مدیر تولید: شهرام دانش‌پور، مدیر تصویربرداری: ایرج عاشوری، طراح صحنه و لباس: سعید ‌آهنگرانی، جانشین تولید: یعقوب جهانگیرفرد و محمود ریحان صفت، طراح گریم: مهری شیرازی، مدیرصدابرداری: هادی معنوی‌پور، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: هوشنگ قنواتی زاده و مهدی آقایی، منشی ‌صحنه: زهرا جعفری، فرحناز خسرو آبادی، مدیر تدارکات: فرامرز رضایی، تدوین: سیدمجید امامی گروه تدوین: مجید حسنی و مریم جلالی، صداگذار: مجید حسنی، جلوه های ویژه : سینا قویدل، تحقیق: ریحانه بهبودی و پروانه صالح و موسیقی متن: امیر توسلی اشاره کرد.