سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy A7

فروش ویژه گوشی سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy A7 مدل 4G در سایت فروشگاهی پرشام موبایل با قیمتی مناسب شروع شد


توقف فروش

پرچم‌دار میان رده‌های سامسونگ
آغاز تغییر و بهبود در طراحی گوشی‌های هوشمند سامسونگ را می‌توان در گلکسی آلفا مشاهده کرد. همان طور که می‌دانید گلکسی آلفا تماما فلزی نبود و تنها لبه های آن از این عنصر به ظاهر کم یاب در کشور کره جنوبی، بهره می‌برد! دیری نپاید تا سامسونگ این نوع طراحی خود را به بلوغ و تکامل رساند که نتیجه‌ی این زحمات منجر به تولید گوشی‌های سری A شد. تا این جای کار خانواده‌ی A سامسونگ دارای سه عضو لایق گلکسی A3، A5 و A7 می‌باشد که هر سه‌ی آن‌ها از بدنه‌ی تمام فلزی بهره می‌برند. اما تا به امروز می‌توان گلکسی A7 را بلند قامت ترین و قوی‌ترین عضو این خانواده دانست. فبلتی که همانند برداران کوچک‌تر خود ظاهری کاملا شیک و جذاب دارد و آمده است تا نگاه خریداران زیادی را به خود جذب کند. در یک مقایسه‌ی کلی بین طراحی دو گوشی گلکسی A7 و S5 در میابیم که A7 از پرچم‌دار سال 2014 این کمپانی چشم‌نوازتر و شیک‌تر به نظر می‌رسد. همچنین با اندکی تامل درباره طراحی سری A می‌توان دریافت که طراحی پرچم دار بعدی سامسونگ یعنی گلکسی S6 نیز در همین مسیر یعنی فلزی شدن به سر می‌برد.

انقلاب در طراحی گوشی‌های سامسونگ
از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت، گلکسی A7 شباهت‌های زیادی به برادران کوچک‌تر خود یعنی گلکسی A3 و A5 دارد. بدنه‌ی این گوشی تمام فلزی بوده و می‌توان گفت که سامسونگ با این کار خود توانسته دل کاربران را تا حد زیادی به دست آورد. لبه‌ها، قاب پشتی و حتی کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و پاور در A7 فلزی بوده و تقریبا می‌توان گفت که نمی‌توان هیچ قسمت پلاستیکی در بدنه‌ی A7 پیدا کرد. اگر شما هم کمی در جنس قاب پشتی A7 مردد شدید و اندکی حس پلاستیکی بودن را احساس کردید، باید بگوییم که تنها نیستید. چرا که ما هم در تجربه کاری اول با این گوشی، حدس می‌زدیم که قاب پشتی A7 هم، مانند آلفا پلاستیکی باشد. اما واقعیت چیز دیگر بود و همان طور که گفتیم تمام اجزای بدنه‌ی A7 از فلز ساخته شده‌اند.
 
نحوه‌ی چیدمان اسپیکر، لنز و فلاش دوربین این گوشی در قاب پشتی، ناخودآگاه ذهن ما را به سمت گلکسی S3 سوق می‌دهد. از این رو می‌توان گفت که در نمای کلی، قاب پشتی A7 بسیار شبیه به گلکسی S3 است.

لبه‌های فلزی گوشی‌های سری A سامسونگ کمی با لبه های گوشی گلکسی آلفا متفاوت هستند. این تفاوت را می‌توان به طور مشهودی در گوشه‌ی لبه‌های گوشی‌های سری A مشاهده کرد. لبه های A7 بر خلاف آلفا برجسته نبوده و کاملا مسطح است و حس بهتری را به کاربر منتقل می‌کند. گلکسی A7 تنها 6.3 میلی متر ضخامت دارد که در مقایسه با دو گوشی A3 و A5 با 6.9 و 6.7 میلی متر ضخامت، واقعا باریک به نظر می‌رسد. جالب‌تر آن که این گوشی حتی از آیفون‌های 6 و 6 پلاس هم باریک‌تر می‌باشد. اما نباید ترفند زیرکانه‌ای که سامسونگ در A7 به کار برده و امروزه تبدیل به‌ ترند شده است را فراموش کرد. لنز دوربین A7 برجسته بوده و به طور کاملا ملموس و محسوسی از سطح بدنه‌ی گوشی بیرون زده است. بدین ترتیب سامسونگ با برجستگی دوربین A7، توانسته ضخامت آن را تا حد زیادی کاهش دهد. گفتنی است که برجستگی لنز دوربین A7 از برجستگی آیفون‌های 6 و 6 پلاس بیشتر و تحمل این برجستگی کاملا بستگی به سلیقه‌ی کاربران دارد. قاب پشتی A7 توسط کاربران قابل تعویض نیست؛ در نتیجه دسترسی به باتری این گوشی نیز برای کاربران هم مقدور نخواهد بود. مهم‌ترین دلیل این امر را می‌توان را در فلزی بودن این قاب دانست.

محل قرار گیری پورت‌های این گوشی کمی با آنچه عرف شرکت سامسونگ است، متفاوت است. جک 3.5 میلی متری این گوشی از لبه‌ی بالا به پایین کوچ پیدا کرده تا هم جوار درگاه microUSB باشد. بدین ترتیب جز میکروفون، چیز دیگری در لبه‌ی بالایی این گوشی به چشم نمی‌خورد. لبه‌ی سمت راست این میان رده میزبان دکمه‌ی پاور و شیار سیم کارت‌های 1 و 2 می‌باشد که با کاوری همجنس با بدنه پوشیده شده‌اند. در طرف مقابل نیز، تنها کلیدهای کم و زیاد کردن صدا وجود دارد.
 
گلکسی A7 در سه رنگ سفید، مشکی و طلایی معرفی و به بازار جهانی عرضه گردیده که هر سه رنگ آن، بسیار شیک و جذاب به نظر می‌رسد.
دو نوار نقره ای باریک و زیبا، دور تا دور لبه های این گوشی را احاطه کرده که به نظر استعداد بالایی در جذب خط و خش داشته باشد. اما در مجموع ما مزایا این نوار را بیشتر از معایب آن می‌دانیم و آن را سودمند ارزیابی می‌کنیم.سامسونگ نیز همانند ال‌جی به پختگی خوبی در زمینه کاهش حاشیه‌ی صفحه نمایش رسیده و برای اثبات این ادعا می‌توان گوشی گلکسی A7 را مثال زد. گوشی‌ای که از حاشیه نمایشگر کمی در بالا و پایین و چپ و راست برخوردار است و به هیچ عنوان، کاربر را از این بابت اذیت نمی‌کند.


نمایشگری در حد پرچم‌داران

گلکسی A7 دارای یک نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی از نوع سوپر املد است که رزولوشن بالای Full HD را به نمایش می‌گذارد؛ وضوح تصویری که امروزه در کمتر گوشی میان‌رده‌ای شاهد آن هستیم و در طرف مقابل، به وفور می‌توان این میزان رزولوشن را در گوشی‌های پرچم‌دار دید. به هر حال آن چه که مسلم است، سامسونگ با این کار، سخاوتمندی خود را به شایستگی به کاربران نشان داده است.  
نمایشگر A7 تراکم پیکسلی بالای 401ppi را ارائه می‌دهد که کاملا برای این ابعاد گوشی مناسب می‌باشد. زوایای دید در پنل های سوپر املد نیز زبان زد عام و خاص است و جای هیچ حرف و سخنی را به جای نمی‌گذارد. خوانایی نمایشگر این گوشی در زیر تایش آفتاب نیز بی نظیر است و کاربران به راحتی می‌توانند متون خود را بخوانند. با توجه به اندازه و جنس بنده ای که A7 دارد، ناخودآگاه ذهن ما به یاد نخستین فبلت شرکت اپل می‌افتاد. همان طور که می‌دانید اندازه، کیفیت و تراکم پیکسلی نمایشگر این دو گوشی با هم برابر هستند. همچنین هر دو محصول از بدنه ای تماما فلزی بهره می‌برند که حس فوق‌العاده ای را به کاربر می‌دهند. اما با یک تفاوت بزرگ! گلکسی A7 در مقایسه با آیفون 6 پلاس، هزینه ای کمتری برای خریداران در پی خواهد داشت که این هزینه‌ی کم هم چندان بی دلیل نیست. در مجموع باید بیان کرد که سامسونگ در انتخاب ابعاد و کیفیت نمایشگر A7 کاملا هوشمندانه عمل کرده.
نکته ای دیگری که در مورد نمایشگر A7 وجود دارد و ممکن است کمتر به آن توجه شده باشد، مربوط به کمترین میزان روشنایی نمایشگر این گوشی است. اگر برای شما هم پیش آمده تا در تاریکی مطلق به فرستادن پیامک یا چک کردن صفحه‌ی شخصیتان در شبکه های اجتماعی بپردازید و به دنبال گوشی‌ای هستید که از کمترین میزان روشنایی خوبی برخوردار باشد، A7 می‌تواند یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای شما باشد. در آخر سامسونگ این گوشی را برای آن دسته از افرادی که از ایده‌ی نمایشگرهای بزرگ و باکیفیت خوششان می‌آید و تمایلی به پرداخت هزینه‌ی هنگفت را ندارند، تولید کرده است.

دوربین سلفی تمام عیار
دوربین دوم A7 را یک لنز 5 مگاپیکسلی واید تشکیل می‌دهد که نه تنها وضوح تصویر بالاتری از سایر رقبای خود دارد، بلکه امکانات بیشتری را نسبت به سایر 5 مگاپیکسلی ها ید می‌کشد. از مهم‌ترین قابلیت‌های این دوربین می‌توان به Wide Selfie برای ثبت عکس پانورامای سلفی، Night برای ثبت عکس‌های روشن‌تر و واضح‌تر در شرایط نوری ضعیف و Animated GIF برای ثبت چند عکس پیاپی، اشاره کرد.
کاربران برای ثبت عکس سلفی مورد نظر خود با دوربین A7 تنها به روش فشردن دکمه‌ی مجازی شاتر محدود نمی‌شوند و می‌توانند از روش‌هایی چون Palm Selfie (نگه داشتن دست در مقابل دوربین)، فشردن دکمه های کم یا زیاد کردن صدا و یا حتی لمس نمایشگر استفاده کنند. همچنین قابلیت Beauty Level نیز در انبوه قابلیت‌های برنامه دوربین دوم این گوشی نیز دیده می‌شود که می‌تواند کاملا مفید واقع شود.
 
با وجود کیفیت فوق‌العاده‌ی دوربین دوم این گوشی و امکانات فراوان آن، باز نمی‌توان ابراز کرد که دوربین 5 مگاپیکسلی A7 بهترین دوربین سلفی بعد از بهترین گوشی سلفی جهان (اچ‌تی‌سی دیزایر آی) می‌باشد. در مجموع باید گفت که تمام ویژگی‌های نرم افزاری دوربین دوم این گوشی به خوبی هر چه تمام‌تر کار می‌کنند و این ویژگی ممکن است برخی از کاربران را در گرفتن عکس‌های سلفی معتاد نماید!
یک سنسور 13 مگاپیکسلی برجسته در قاب پشتی این گوشی قرار دارد که وظیفه‌ی ثبت عکس‌های اصلی این گوشی را بر عهده دارد. همچنین یک فلاش LED نیز در کنار این دوربین جای خوش کرده که می‌تواند یک همراه و دوست خوب برای این دوربین در شرایط نوری ضعیف باشد. از روی شباهت‌های بی حد و حصر لنز دوربین A7 و لنز گوشی گلکسی S4، می‌توان حدس زد که سامسونگ از لنز پرچم‌دار سال 2013 خود در A7 استفاده کرده است. کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی تحسین برانگیز است و تا حدودی مشابه با گلکسی S4 است. همچنین قابلیت‌هایی چون HDR، پانوراما، عکاسی پیاپی و Animated GIF نیز در برنامه‌ی دوربین A7 به چشم می‌خورد. فوکوس خودکار و فوکوس دستی دوربین این گوشی از سرعت خوبی برخوردار است و چندان کاربر را معطل نگه نمی‌دارد.

آینده نگری به سبک سامسونگ

سامسونگ از چیپ اسنپدراگون 615 ساخت شرکت کوالکام در گلکسی A7 به کار برده که از قدرت و راندمان بالایی برخوردار است. این چیپ به طور قابل توجهی از چیپ اسنپدراگون 410 که پیش از این در گلکسی A5 به کار برده شده بود، برتر است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این چیپ، 64 بیتی بودن آن است که تاثیر زیادی در سرعت پردازش وظایف دارد. اما با توجه به 32 بیتی بودن اندروید 4.4.4، چندان 64 بیتی بودن این چیپ به کمک کاربران نخواهد آمد. اما با آپدیت سیستم عامل این گوشی به نسخه‌ی 64 بیتی سیستم عامل اندروید (لالی پاپ) می‌توان انتظار دستگاهی یک دست 64 بیتی را داشت.
 بر روی این چیپ دو پردازنده‌ی چهار هسته ای قرار گرفته که می‌توانند با سرعت‌های 1.5 و 1 گیگاهرتز دستورات این گوشی را پردازش کنند. در کنار این پردازنده یک رم دو گیگابایتی بر روی چیپ اصلی گوشی قرار گرفته که می‌تواند به خوبی قابلیت چند پنجره ای را به اجرا در آورد. یاد آور می‌شویم که پرچم‌داران سری S سامسونگ و اچ‌تی‌سی در سال 2014 نیز از همین میزان رم برخوردار بودند؛ از این رو می‌توان بیشتر به شباهت این گوشی به پرچم‌داران پی برد.
 
گلکسی A7 در بنچ‌مارک ترکیبی و قابل اعتماد AnTuTu نمره‌ی قابل قبول 31013 کسب کرد و توانست در جایگاهی بالاتر از گوشی‌های چون HTC One، شیائومی Redmi Note، شیائومی Redmi MI2 و ایسوس زنفون 5 و پایین‌تر از گوشی‌های ال‌جی G3، نکسوس 5، گلکسی S5 بایستد. در مجموع گشت و گذار در محیط سیستم عامل اندروید A7، کاملا بی در دسر است و برنامه ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اجرا درمی آیند. 
 
برخلاف گلکسی آلفا که تنها از حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد و خبری از ارتقا حافظه در این گوشی نبود، گلکسی A7 قابلیت ارتقا حافظه توسط کارت حافظه‌ی microSD را دارد. گلکسی A7 تنها در یک مدل با حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی به بازار جهانی عرضه شده که کاربران می‌توانند تا 64 گیگابایت دیگر، حافظه‌ی این گوشی را افزایش دهند. گفتنی است که از 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی این گوشی، چیزی حدود 11 گیگابایت آن در دسترس کاربران خواهد بود.
 
سامسونگ گلکسی A7 از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 2600 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که توسط کاربر قابل تعویض نمی‌باشد. این باتری می‌تواند به طور متوسط تا یک روز برای کاربران شارژ نگه دارد. علاوه بر این قابلیت Ultra Power saving mode که پیش از این در نوت 4 و گلکسی S5، وجود داشت در A7 نیز به چشم می‌خورد که تنها با وجود 10 درصد شارژ، می‌تواند ساعت‌ها در حالت استندبای بماند.

امید به آینده

راستش را بخواهید عرضه‌ی محصول مرغوبی چون گلکسی A7 (محصول سال 2015) با اندروید 4.4.4 (کیت کت) برای ما هم کمی عجیب بود. به هر حال سامسونگ در همین ابتدای کار اندکی ما را دلسرد کرد، اما در عوض، این شرکت کره ای می‌تواند با عرضه‌ی به موقع اندروید 5 (لالی پاپ) دل کاربرانش را تا حد زیادی بدست آورد تا طعم شیرین آب‌نبات چوبی گوگل نیز در دهان کاربران A7 مزه کند! آخرین نسخه‌ی رابط کاربری سامسونگ موسوم به TouchWiz UX3.0 بر روی سیستم عامل این گوشی نشسته که بسیار کاربر پسند است. همان طور که می‌دانید رابط کاربری A7 همانی است که پیش از این در پرچم‌دارانی چون گلکسی S5 و گلکسی نوت 4 وجود داشت.
راه های ارتباطی این گوشی شامل WiFi، اینترنت 3G و بلوتوث نسخه‌ی 4.0 می‌شود. گفتنی است که تکنولوژی NFC در این مدل وجود ندارد و این امکان تنها در مدل‌هایی که از شبکه‌ی اینترنت 4G پشتیبانی می‌شود، به چشم می‌خورد.

 

سخن آخر
آنچه که مسلم است؛ گلکسی A7 در جایگاهی بالاتر از دو گوشی A3 و A5 قرار دارد و از سخت افزار قوی‌تر و نمایشگر با کیفیت‌تری از موارد مذکور برخوردار است. شایان ذکر است که این سه محصول، در زمره‌ی گوشی‌های میان‌رده قرار دارند و هزینه‌ی کمتری را در مقایسه‌ی پرچم‌داران، از حساب خریداران کم می‌کند. به طور کلی سامسونگ گلکسی A7 برای آن دسته از افرادی که به دنبال گوشی‌ای با ابعاد بزرگ و بدون قلم می‌گردند و در عین حال نمی‌خواهند طراحی گوشیشان چیز کمتری از پرچم‌داران امروزی داشته باشد، به شدت توصیه می‌گردد.


مزایا:
طراحی زیبا
بدنه فلزی و باریک
پردازنده‌ی 64 بیتی
دوربین سلفی با کیفیت
صفحه‌ی نمایش باکیفیت Full HD
دو گیگابایت حافظه‌ی رم
پشتیبانی از دو سیم کارت به طور همزمان



مشخصات کلی: : دو سیم کارته - قطع سیم کارت: سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر) - وزن : 141 گرم
پردازنده: : Snapdragon 615 Chipset Quad-core Cortex-A53 + quad-core Cortex-A53 CPU
صفحه نمایش: : صفحه نمایش رنگی لمسی Super AMOLED - سایز صفحه نمایش: 5.5 اینچ - دارای رزولوشن 1920 × 1080 - تراکم پی
حافظه: : حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD
شبکه های ارتباطی: : 3G - GPRS - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - بلوتوث
دوربین: : 13.0 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
صدا: : فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری: : سیستم عامل Android 4.4 KitKat - پشتیبانی از جاوا - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات: : قطب نما - باتری 2600 میلی آمپر ساعت