سونی اکسپریا Z3

اکسپریا Z3 را باید ورای سایر پرچم‌داران سونی دانست. ما هم در زمان رونمایی این گوشی گمان می‌کردیم که این گوشی تفاوت چندانی با نسل قبلی خود نداشته و باید Z3 را Z2 + 1 دانست. اما این تمام واقعیت نبود. چرا که اکسپریا Z3 کاملا نظر ما را به خود جلب نمود.


توقف فروش

شاید ما هم تا قبل از مشاهده‌ی Z3، جزو آن دسته از افرادی بودیم که نسبت به این گوشی جبهه گرفته بودیم و انتقادات سنگینی به آن وارد می‌نمودیم. اما بعد از بررسی این غول ژاپنی به این نتیجه رسیدیم که با وجود آن که Z3 نسبت به Z2 تغییر انقلابی نداشته، اما در مجموع به گوشی بسیار کامل و دوست داشتنی  تبدیل شده. به واقع سونی Z3 را می‌توان تکامل یافته ترین و کم نقص ترین محصول سری Z سونی دانست. اگر بخواهیم از بعدی دیگر به اکسپریا Z3 نگاه کنیم، بایستی این پرچم‌دار را برترین گوشی برای افرادی بدانیم که در مناطق سردسیر و یا بارانی زندگی می‌کنند. چرا که در درجه‌ی اول این گوشی دارای بیشترین میزان مقاومت در برابر نفوذ آب است، بنابراین کاربران به راحتی می‌توانند در روز بارانی و یا حتی برفی از گوشی خود استفاده نمایند. همچنین اگر احساس می‌کنید که درآوردن دستکش در یک روز سرد زمستانی برایتان سخت است و می‌خواهید با گوشی خود کار کنید، جای هیچ گونه نگرانی نیست. چرا که کاربران Z3 می‌توانند با دستکش هم با این گوشی کار کنند.
حال با مشخص شدن چهره‌ی آخرین پرچم‌دار سال 2014 سونی و چهره‌ی تمام پرچم‌داران سال 2014 اندرویدی، به نظر می‌رسد اکسپریا Z3 کار بسیار سخت و دشواری برای مبارزه با سایر رقیبان اندرویدی داشته باشد. اما این نکته را هرگز فراموش نمی‌کنیم که سونی با آپگرید زود هنگام پرچم‌داران خود، Z3 را برای این پیکار سر سخت به خوبی آماده کرده است.



مشخصات کلی:دو سیم کارته - قطع : سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر) - وزن : 152 گرم - مقاوم در برابر آب ، مناسب برای عکاسی
پردازنده: : Qualcomm MSM8974AC Snapdragon 801 Chipset Quad-core Krait 400 CPU
صفحه نمایش: : صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS - سایز صفحه نمایش: 5.2 اینچ - دارای رزولوشن 1920x1080 - تراکم
حافظه: : حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 3072 مگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD
شبکه های ارتباطی: : 3G - 4G - GPRS - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - بلوتوث - NFC
دوربین: : 20.7 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
صدا: : فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری: : سیستم عامل Android 4.4 KitKat - پشتیبانی از جاوا - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات: : رادیو - قطب نما - باتری 3100 میلی آمپر ساعت