تو را معراج برنی

پدید آورنده:سید علی شجاعی


توقف فروش

درباره کتاب
عنوان: تو را معراج برنی
نویسنده: سید علی شجاعی
تعداد صفحات: 120
نوبت چاپ: اول 1394
شمارگان: 1000
نوع جلد: شومیز
شابک: 4-73-6077-600-978
کاری از انتشارات آرما
شجاعی  درباره این کتاب آن را مجموعه ای از قطعات عاشورایی معرفی کرد و گفت: در این کتاب نزدیک به 80 قطعه شاعرانه که بر وزن شعر نیمایی و سپید سروده شده است را گردآوری کرده ام که همگی آنها در شش سال اخیر سروده شده است.

وی در پاسخ به سوالی در باره تجربه شاعرانگی خودگفت: شاید برخی بیشتر کارهای داستانی من را بشناسند اما تجربه های مفصلی نیز درحوزه شعر داشته ام. در واقع به باور من به همان دلیل که همه شاعران باید با ادبیات منثور برای سرایش اشعارشان آشنا باشند، همه نویسندگان نیز باید با شعر آشنا باشند تا حداقل جنبه خیال انگیزی را در نوشتن بتوانند تقویت کنند.

شجاعی ادامه داد: قطعات این کتاب از منظرخیال انگیزی و نیز فرم قطعه قطعه بودن شعر هستند منتهی هر یک ار قطعات شعری این کتاب برای خودش داستانی دارد و البته این داستان مانند یک کوه یخ هشتاد درصدش زیر آب است.

وی افزود: این کتاب و قطعاتش برای مخاطبی است که موضوع عاشورا را می شناسد. به عبارت دیگر قرار نیست این کتاب جنبه آگاهی بخشی داشته باشد  بلکه قرار بر این است که متن آن مانند یک روضه حال مخاطبش را کمی تغییر دهد و البته این مخاطب کسی است که از اصل واقعه آگاهی دارد.

شجاعی با اشاره به تجربه انتشار این اشعار پیش از این در فضای مجازی گفت: برخی از این قطعات پس از انتشار در فضای مجازی منتشر شده اند و این مساله تنها به خاطر این بود که بتوانم از مخاطب بازخورد بگیرم. حاصلش هم این شد که قطعات خیلی ساده و خیلی سخت را از کتاب حذف کردم که حاصل نگاه مخاطب به اشعارم بود.