ولایت فقیه مبانی،ادله واختیارات

کتاب ولایت فقیه مبانی،ادله و اختیارات


توقف فروش

درباره کتاب
عنوان: ولایت فقیه مبانی،ادله و اختیارات
نویسنده: مهدی هادوی تهرانی
شابک: 9-18-8711-978
ناشر:  انتشارات کانون اندیشه جوان
قطع: رقعی
نوع جلد: شومیز
نوبت چاپ: چهارم / 1389
تعداد صفحات: 147 صفحه
شمارگان: 2500 نسخه

 این کتاب از مجموعه کتاب‌های «دانشجو»ی کانون است و از دو بخش کلی یعنی «مقدمات» و «ولایت فقیه» تشکیل شده و عناوین مهمی چون: چیستی دین، کمال دین، بحران ثبات دین و تغییر دنیا، رابطه عناصر ثابت و متغیر،نظریه اندیشه مدون در اسلام، دین و علوم بشری، نظام سیاسی اسلام، جایگاه ولایت فقیه در نظام سیاسی اسلام، پیشینه تاریخی و ولایت فقیه، ادله ولایت فقیه، مردم و ولایت فقیه،شرایط ولی فقیه، قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه و ... را تشریح و بررسی می‌کند.
استاد هادوی تهرانی در کتاب «ولایت فقیه(مبانی، ادله و اختیارات)» کوشش کرده است تا با تبیین مبانی فکری حکومت اسلامی و پایه های کلامی و فقهی آن و نیز توجه به پیشینه تاریخی موضوع و تحلیل دلایل آن، برجسته ترین و مهم ترین پرسش های روز را در خصوص این نظریه پاسخ دهد.
در بخشی از این کتاب آمده‌است: اگر «نظام سیاسی اسلام» تشریح گردد و مکتب سیاسی آن بازشناسانده شود یکی از مبانی این مکتب ولایت فقیه در عصر غیبت امامان معصوم (ع) خواهد بود. همان‌گونه که ثبوت ولایت به معنای سلطه در عالم تکوین و تشریع برای خداوند متعال یا ولایت حضرات معصومین(ع) از نبی خاتم(ص) تا وصی خاتم(ع) نیز در زمره مبانی مکتب سیاسی اسلام می‌باشد.