توقف فروش

درباره کتاب 
عنوان : نهم ربیع جهالت ها، خسارت ها
نویسنده : مهدی مسائلی
شابک : 6-66-6077-600-978
ناشر: نشر آرما
قطع کتاب : رقعی
نوع جلد : شومیز
نوبت چاپ : اول/ 1394
تعداد صفحات : 176 صفحه
شمارگان : 1000 نسخه

درباره کتاب:
فصل اول این کتاب به بررسی موضوع نسبت کشته شدن خلیفه دوّم به روز نهم‌ربیع‌الاوّل در فرهنگ عوام شیعه اختصاص دارد. نویسنده در این بخش با بررسی منابع تاریخی، این موضوع را تبیین می‌کند که همة تاریخ نویسان به اتفاق ماه ذی‌الحجه را به عنوان مَقْتَل خلیفه دوّم معرفی نموده‌اند و با اندکی اختلاف در روز آن، دوشنبه یا چهارشنبه،26 یا 27 ذی‌الحجه را به عنوان روز مجروح شدن خلیفه دوّم شناخته‌اند. به‌گونه‌ای که می‌توان گفت وقوع این حادثه در این ماه از امور قطعی و متواتر در نزد تاریخ‌نویسان بوده است. حتی در میان این منابع، یک کتاب را نمی‌توان یافت که تاریخی دیگر برای این واقعه ثبت نموده باشد و یک قول ضعیف به صورت «قیل» هم در کتاب‌های تاریخی دراین‌باره بیان نشده است.

بخشی از متن کتاب‌‌ :
هر ساله روز نهم ربیع الاول، در فاصله ای اندک از هفته ای که نام وحدت اسلامی را بر دوش می کشد،‌ به فرصتی برای دشمنان امت اسلامی تبدیل می شود تا به وسیله جهالت عده ای خاص،‌وحدت و انسجام مسلمانان را هدف قرار داده و با ایجاد تفرقه میان آنان،‌به اهداف شوم خود نزدیک تر شوند. درحالی که توصیه ائمه اطهار همواره بر احترام به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی و حتی سایر ادیان الهی بوده است و اصول تعلیمات آن بزرگواران نیز بر اساس تزکیه و پاکسازی مردم از پلیدی ها پایه گذاری شده است.
انجام چنین منکرات و بدعت هایی،‌آن هم با نام پیروی از مکتب اهل بیت علیه السلام نه تنها انحراف از خط و روش آن بزرگواران است‌، بلکه ظلم و خیانتی بزرگ به این مکتب حقه می باشد که موجبات اضمحلال و تخریب وجهه آن را در پی خواهد داشت.