غرش رعد

پدیدآورنده: محمد معما


توقف فروش

درباره کتاب:
عنوان:غرش رعد / زندگینامه سرتیپ خلبان عبدالحمید نجفی
پدیدآورنده: محمد معما
انتشارات: عماد فردا
شابک: 4-58-6360-600-978
قطع: پالتویی
نوع جلد: شومیز
نوبت چاپ: اول/ بهار 1394
تعداد صفحات: 392 صفحه
شمارگان: 2000 نسخه

کتاب حاضر که با محوریت زندگی امیر خلبان عبدالحمید نجفی به رشته تحریر در آمده از جمله کتاب‌هایی است که اتفاقات کمتر دیده شده و یا کمتر روایت شده از زندگی خلبانان دوره 8 سال دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد.

عبدالحمید نجفی که از دوره دیده‌های ایالات متحده آمریکاست یکی از خلبانان بنام هواپیمای  F 5 است، که بعد از شهید اردستانی رکورددار پروازهای برون مرزی (132 پرواز) طی دوران دفاع مقدس است، وی که از خلبانان ثابت قرارگاه رعد در دوران دفاع مقدس بود، موفق به دریافت مدال فتح در سال 69 از دست مقام معظم رهبری شد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «چهارشنبه یازدهم بهمن‌ماه 1357 من را احضار کردند تا به همراه سروان شریفی‌راد یک پرواز رهگیریِ هوایی انجام بدهم. بعد از حدود یک ساعت به زمین نشستیم. صبحِ زودِ روز بعد ما را خواستند و به اتاق بریفینگ رفتیم. گفتند: «شما و سروان شریفی‌راد باید بلند شوید و وقتی هواپیمای آقای خمینی وارد ایران شد آن را رهگیری کنید و در صورت لزوم بزنید.» سریع گفتم: «من پرواز نمی‌کنم.» گفتند: «چرا؟» گفتم: «من هواپیمای سید اولاد پیغمبر را نمی‌زنم.» گفتند: «اگر سرپیچی کنی اعدامت می‌کنند.» گفتم: «هر کاری دوست دارید بکنید.»