سیب و عطش

پدیدآورنده: دکتر محمدرضا سنگری


توقف فروش

درباره کتاب:
عنوان: سیب و عطش
نویسنده: دکتر محمدرضا سنگری
ناشر: خورشید باران
شابک:8 -00-8515-964 -978
قطع: رقعی
نوع جلد: شومیز
نوبت چاپ: ششم/ 1393
تعداد صفحات: 108 صفحه
شمارگان: 800 نسخه
قصه غریبی است کربلا!
هر بار می‌خوانیش تازه‌تر و داغ خیزتر است! روایت شگفتی است که تنها با گوش‌های عطش باید شنید و باگونه‌های خیس و لبان ترک بسته باز گفت.
قصه عشق است عاشورا؛ نامکرر و تازه و شورانگیز که هربار می‌شنوی پنجره‌ای تازه به تماشای انسان آرمانی و آسمانی می‌گشاید و پلک‌های را به ضیافت آفاقی آبی‌تر می‌خواند.
این مرثیه حماسه گون، قصه سیب و عطش است؛ آمیزه نجابت سیب و صلابت عطش. هیچکس نیست که فصلی از این کتاب بخواند و همه فصول جان را به چهار فصل این حادثه نسپارد.
کربلا، خواندنی‌ترین کتاب تاریخ است. بارورترین فصل هستی انسان و شگفت‌ترین حادثه‌ای که زیر این آسمان آبی، سرخ و باشکوه، اتفاق افتاده است.
کربلا، عصاره همه زیبایی‌ها و عظمت‌هاست. چه می‌طلبیم که در کربلا نباشد؟ عشق، ایمان، خدا، انسان، لبخند، اشک، قرآن، زمین، آسمان، آیینه، آفتاب، مهتاب و … .
اینجا که می‌رسی فراوانی ایمان است. بی‌شمار ایثار و فداکاری و شور … .
اینجا تقدیر انسان رقم خورده است و سرنوشت خوبی. هرچه گم شده داریم در کربلا بیابیم و هرچه یافته در این جا گم کنیم که خدا پیش از کعبه کربلا را ساخته است و پیش از آسمان، حسین را.
هرکه خدا و خوبی می‌خواهد از کربلا ناگزیر است. هرکه زیباترین روز خدا را می‌خواهد عاشورای حسین را باید درک کند. این نوشته نیز بهانه درک این خوبی و زیبایی است و خوب‌تر آنکه نگاه زیبا و عاشورا آشنایتان، خوب‌تر و زیباترش کند. این نگاه را چشم به راهیم.