کتاب فلسفی

پدیدآورنده: علی رضا مازاریان


توقف فروش

درباره کتاب:
عنوان: مجموعه صاحبدلان/ کتاب اول؛ کتاب فلسفی/ روایت زندگی حجت الاسلام شیخ محمدتقی فلسفی
نویسنده: علی رضا مازاریان
ناشر: نشر خیمه
شابک:1 -11-6254-600 -978
قطع: پالتویی
نوع جلد: شومیز
نوبت چاپ: اول/ 1394
تعداد صفحات: 120 صفحه
شمارگان: 1000 نسخه

نشر خیمه در مجموعه  کتبی به نام صاحبدلان قصد به معرفی کسانی دارد که به نحوی در دستگاه عاشقی امام حسین(ع) به هر نحوی مشغول به خدمت بوده اند. صاحبدلان روایت مردانی است که شیفته امام ابی عبدالله(ع) بوده اند و مردانی که در مجالس آنحضرت شورآفرین بوده اند. هر کدام به شکلی و به نحوی. یکی با ذکر مصیبت، یکی با سخنرانی یکی با علم و...این مجموعه در چهار کتاب به چاپ رسیده است.

کتاب اول مربوط به روایت زندگی حجت الاسلام شیخ محمدتقی فلسفی می باشد که در قالب داستان هایی کوتاه و با زبانی زیبا و ساده از کودکی تا مبارزات آن مرحوم پیش از انقلاب و خدمات وی بعد از انقلاب را در بر می گیرد. مرحوم فلسفی که زمانه اش را خوب می شناخت و برخاسته از توده مردم بود منبرهایش نیز دقیقا برخاسته از مشکلات مردم و نیازهای آنها بود.

این چنین بود ده ها هزار نفر همه روزه از گروه های مختلف و در شهرها و بعضا کشورهای مختلف پای سخنانش می نشستند. کاری که شاید در مقایسه با زمانه ای که وسایل ارتباط جمعی جدید مانند زمانه ما نبود یک معجزه و یک اتفاق به شمار آید. کتاب دوم این مجموعه روایت زندگی حجت الاسلام احمد کافی و کتاب سوم روایت زندگی حجت الاسلام شیخ عباسعلی اسلامی و کتاب چهارم مجموعه صاحب دلان روایت زندگی حجت الاسلام شیخ حسینعلی راشد می باشد. بخشی از کتاب اول این مجموعه که اختصاص به مرحوم فلسفی دارد:

« برای هر منبر، گاهی از شب تا صبح مطالعه می کرد. فقط هم به کتاب های دینی بسنده نمی کرد. هر کتابی که بحث و موضوع سخنرانی می طلبید، از فیزیک و نجوم گرفته تا پزشکی و روانشناسی و...پیدا می کرد و می خواند. تا پایان عمر ، همیشه می گفت من دانش آموزم...»