تالار فرهاد

پدیدآورنده: عباس پژمان


توقف فروش

درباره کتاب:
عنوان: تالار فرهاد
پدیدآورنده: عباس پژمان
ناشر: نشر اسم
شابک: 4-7-95050-600-978
قطع : پالتویی
نوع جلد: شومیز
نوبت چاپ: اول/ زمستان 1394
تعداد صفحات: 208 صفحه
شمارگان: 2000 نسخه

کتاب «تالار فرهاد» یک کتاب رمان است که داستانی عاشقانه در بستری تاریخی را روایت می‌کند.

در ورودیه کتاب می‌خوانیم: «من فقط دو بار و هر بار فقط به مدت چند روز، به شهر این رمان مسافرت کرده‌ام هیچ‌گاه در‌آن ساکن نبود‌ام. این شاید بهتر از هر توضیحی بتواند واقعی بودن یا نبودن اتفاقات و شخصیت‌های این رمان را بیان کند.»

داستان «تالار فرهاد» در دو فصل اصلی با نام‌های «اوی او» و «اوی من» روایت شده است و آن طور که از گرافیک کتاب و نیز شعار درج شده بر پشت آن برمی‌آید حرف اصلی و نخ تسبیح داستان در این جمله نهفته است که؛ «همه چیز در دنیا عیناً تکرار می‌شود.»

در سطرهای اولیه «تالار فرهاد» می‌خوانیم؛ «تقدیم به همکاسی‌های 56‌ام، همه دوستان پزشکم که با هم درس خواندیم و من بعد از سی سال دوباره در تلگرام پیدایشان کردم. مثل پرندگان مهاجری بودند که ناگهان دیده بودی در اطرافت پیدا شده‌اند و بعد دیگر رفته بودند. هیچ وقت فکر نمی‌کردی ممکن است یک روز دوباره پیدایشان شود. یک روز خبر آمد عده زیادی از همکلاسانم در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران دوباره همدیگر را پیدا کرده‌اند و می‌خواهند دور هم جمع شوند. اول مردد بودم در گردهمایی آن‌ها شرکت کنم یا نه. سال‌هایی که در دانشکده گذرانده بودیم چندان خوش نگذشته بود. حتی به تلخی گذشته بود...»