مهدویت و آرامش روان

پدیدآورنده: محمد سبحانی نیا


توقف فروش

درباره کتاب:
عنوان : مهدویت و آرامش روان
نویسنده : محمد سبحانی نیا
ناشر: انتشارات جمکران
شابک: 4-381-973-964-978
قطع : رقعی
نوع جلد : شومیز
نوبت چاپ : اول / بهار 1395
تعداد صفحات : 175 صفحه
شمارگان : 1000 نسخه


هر چند یکی از دغدغه‌های مهم انسان‌ها در همه دوره‌های تاریخ سلامت روانی در کنار سلامت جسمانی بوده، به نظر می‌رسد در عصر حاضر که فشار روانی، بیماری تمدن جدید نامیده شده و روز به روز بیمارهای روانی در دنیا گسترش یافته و توجه به مقوله بهداشت روان، دو چندان شده است.

جوامع بشری در طول تاریخ خود، همواره دنبال آرامش روحی بوده‌اند و هستند و به تعبیر امروزی سعی در دستیابی به بهداشت روانی خود و افراد جامعه دارند. امروه اضطراب و تشویش ذهنی و عوارض ناشی از آن در زندگی فردی و اجتماعی گریبان‌گیر بشر شده و نگرانی جدی برای جوامع فراهم ساخته است.

اتفاقا در کشورهای به اصطلاح توسعه یافته، میزان این این اضطراب‌ها، استرس‌ها و مشکلات روانی بیش از دیگر کشورها است. آمار روز افزون بیماران روانی بستری در بیمارستان‌های غرب موید این حقیقت است. بی‌گمان امروز دست نیاز بشریت فراتر و فریاد احتیاج و نیازمندی‌اش به تعالیم حیات‌بخش الهی بلندتر از هر زمان دیگری است؛ زیرا به هر راهی پا نهاده، سر از بیراه‌ها در آورده و جز گرفتاری و غوطه‌ور شدن در ورطه تباهی و انحراف سرانجامی نداشته است.

بدین رو موضوع بهداشت روانی، یکی از مهم‌ترین مسائل انسانی معاصر است، گمشده انسان متمدن قرن فناوری‌های مدرن، شادکامی و رضایت‌مندی از داشته‌های زندگی است.

به همین منظور محمد سبحانی‌نیا در یک پژوهش مسئله مهدویت را در کنار موضوع آرامش روان بررسی کرده و در قالب این کتاب منتشر کرده است.
این کتاب در پنج فصل و یک مقدمه در ابتدا در 175 صفحه این موضوع را بررسی کرده و به آن پرداخته است.