مسعود

پدیدآورنده: نسیبه استکی


توقف فروش

درباره کتاب:
عنوان: مسعود / خاطرات شهید مسعود آخوندی
پدیدآورنده : نسیبه استکی
به کوشش کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان

ناشر : نشر ستارگان درخشان
شابک: 1-79-6887-600-978
قطع : رقعی
نوع جلد : شومیز
نوبت چاپ : اول/ زمستان 1394
تعداد صفحات : 232 صفحه
شمارگان : 3000 نسخه


کتاب «مسعود» که به خاطرات شهید مسعود آخوندی می‌پردازد، به کوشش کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان و به قلم نسیبه استکی از سوی انتشارات ستارگان درخشان منتشر شده است.

در خاطره‌ای از محمد اشرف خراسانی، می‌خوانیم: «همین طور که مشغول حرف زدن بودیم، راننده‌لو هم کار خودش را می‌کرد. برای لحظاتی مسعود ساکت شد. صورتش گرفته و در هم شد. رد نگاهش  را گرفتم. دیدم دارد به جنازه سربازان دشمن که همراه با توده گل و لای از زیر زمین بالا می‌آید، نگاه می‌کند. به خاطر نمکین بودن زمین، اجساد هنوز سالم بودند. مسعود آهی کشید و گفت: این بیچاره‌ها در دنیا و آخر خاک بر سر شدند. مگر این‌که خدا بخواهد آنان را به دلیل وجود سلطال جوری به نام صدام ببخشد» نمی‌دانستم چه بگویم. آن‌ها دشمن بودند و در حق ما جنایت کرده بودند؛ ولی این قلب مهربان مسعود بود که حتی برای دشمنان هم دلسوزی می‌کرد.»

شهید در بخش دست‌نوشته‌ها اشعاری از شاعرانی چون محمود شبستری و فرخی سیستانی و آیات و روایاتی آورده و در پایان کتاب هم تصاویری از دوران دانشجویی و رزم شهید آخوندی آمده است.

بخشی از وصیت‌نامه مسعود که در پایان کتاب درج شده است، چنین است: «پاسدار حرمت خون شهدا باشید و آن‌ها را هیچ‌گاه از یاد نبرید زیرا آنان بودند که با خون خود نهال انقلاب اسلامی را بارور کردند.»