بصیرت از نگاه قرآن

پدیدآورنده: علی مراد سعیدی


توقف فروش

درباره کتاب:
عنوان : بصیرت از نگاه قرآن
نویسنده : علی مراد سعیدی
ناشر: انتشارات جمکران
شابک: 2-398-973-964-978
قطع : رقعی
نوع جلد : شومیز
نوبت چاپ : اول / 1395
تعداد صفحات : 237 صفحه
شمارگان : 1000 نسخه


کتاب «بصیرت از نگاه قرآن» نوشته علی مراد سعیدی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

بصیرت خط کش و معیاری است که قرآن در دست بشر قرار داده است تا با چشم دل ببیند زیرا چشم دل فرا تر از عقل است بصیرت ابزار یک عارف الی‌الله است تا با دل ببیند و عقل ابزار یک فیلسوف است تا از چیستی اشیاء بپرسد. و اگر چنین شد قطعا انسان‌ها به راه سعادت خواهند رفت. قرآن شاخصه‌های بصیرت را تعین فرموده است: شناخت امام و رهبر دینی و حرکت در مسیر او از شاخصه‌های بصیرت است که از آموزه‌های قرآن است.

اگر در عهد موسی(ع)، بنی اسرائیل که بارها معجزات عظیم جناب موسی را مشاهده کردند، ناگهان در غیاب رهبر و پیشوای خویش فریب مکر سامری را می خورند و گوساله ای زرین را می پرستند، به دلیل آن است که نتوانستند پیشوای خود را بشناسند. قرآن عوامل بصیرت افزایی را به مردم آموزش داده تا با تآمل و تفکر و عبرت از حوادث تلخ و شیرین و سیر در تاریخ گذشتگان و رعایت تقوا بر بصیرت خود اضافه کنند و در این را الگوهائی چون پیامبر اعظم و دیگر انبیاء الهی و مؤمنانی چون مؤمن آل فرعون و آسیه را معرفی کرده تا با سرمشق قرار دادن آنها از مسیر حق دور نمانند.

آنچه نویسنده کتاب «بصیرت از نگاه قرآن» را تشویق کرده تا درباره این عنوان هدایتگر قرآنی،دست به قلم شود، این بود تا مشتقان مفاهیم قرآن و آنان را که در صدد کسب این معرفت عظیم اند، از سرچشمه زلال قرآن سیراب کند. محتوای این کتاب نه تخیلات یک نویسنده بلکه آموزه های قرآن است که بیانگر دغدغه الهی برای هدایت بندگان خویش است. که نویسنده نیز تشنه کسب آن آموزه های بزرگ الهی بوده است.