کیمیای محبت

پدیدآورنده: محمدی ری شهری


توقف فروش

درباره کتاب:
عنوان: کیمیای محبت / یادنامه مرحوم شیخ رجبعلی خیاط(نکوگویان)

پدیدآورنده: محمدی ری شهری
ناشر: سازمان چاپ و نشر دارالحدیث
شابک: 8-852-493-964-978
قطع: رقعی
نوع جلد: شومیز
نوبت چاپ: پنجاه و چهارم/ 1395
تعداد صفحات: 432 صفحه
شمارگان: 5000 نسخه


کتاب «کیمیای محبت» شرح حال شیخ رجبعلى خیاط، از عارفان بزرگ معاصر است که در سال 1376 توسط انتشارات دارالحدیث منتشر شده است.
کیمیاى محبت از یک پیشگفتار و چهار بخش تشکیل شده که به معرفى آن مى‏ پردازیم. 
بخش اول کتاب با عنوان ویژگی‌ها از هشت فصل تشکیل شده و دربردارنده زندگى، کار و فعالیت، ایثار، تعبد، اخلاق، مسئله انتظار، دیدگاه شیخ رجبعلى خیاط درباره شعر و برخى از شاعران و پاره‏اى از دیدگاه‏هاى این عارف بزرگ در مسائل سیاسى و پیشگویى‏هاى اوست. 
بخش دوم جهش نام دارد. این بخش از سه فصل سامان یافته و درباره نقطه عطف زندگى شیخ رجبعلى خیاط و امدادهاى غیبى و کمالات معنوى وى است. 
بلندترین بخش این مجموعه، بخش سوم با نام زندگانی است و و از 10 فصل سامان یافته که عبارت‌اند از روش سازندگى شیخ و اطلاع از باطن افراد؛ احسان به دیگران؛ رهنمودهاى شیخ درباره نماز؛ رهنمودهاى شیخ درباره حج؛ تلاش براى زیارت حضرت ولى عصر(عج). 
آخرین بخش از مجموعه کیمیاى محبت، به عروج ملکوتى شیخ رجبعلى خیاط اختصاص دارد. فرزند شیخ مى‏گوید: روز قبل از وفات، پدرم سالم بود. مادرم در خانه نبود، تنها من در خانه بودم. عصر هنگام، پدرم آمد و وضو گرفت و مرا صدا زد کرد وگفت: «قدرى کسل هستم. اگر آن بنده خدا آمد که لباسش را ببرد، دمِ قیچى‏ها در جیبش است و سى تومان باید اجرت بدهد.» سخن شیخ به تلویح و در لفافه حاکى از این بود که او به زودى به عالم برزخ سفر خواهد کرد ولى فرزند وى از این سرّ در آن هنگام آگاه نشد.