توقف فروش

سریال ایرانی گمشده
«گمشده» نام مجموعه سریالی است که از امشب روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.این سریال را راما قویدل کارگردانی کرده و بهروز مفید هم تهیه‌کنندگی آن را به عهده داشته است.
گمشده داستانی اجتماعی دارد و درباره زنی به نام مریم سلیمیان است که در زمان زلزله بم جزو امدادگران داوطلب بوده است. او پس از گذشت 5 سال برای کار به سازمان هلال‌احمر مراجعه می‌کند و در بخشی به نام جستجوی گمشدگان بین‌الملل مشغول به کار می‌شود.
او هر بار با پرونده‌ای روبه‌رو می‌شود که باید آدم گمشده‌ای را در داخل یا خارج از کشور ردیابی کند. پیدا کردن این آدم‌ها و ماجراهایی که برای آنها به وقوع می‌پیوندد داستان‌های مختلف این سریال تلویزیونی را شکل می‌دهد.
در این سریال میترا حجار در نقش مریم سلیمیان ظاهر شده و بهزاد فراهانی هم در نقش آقای محسنی ایفای نقش می‌کند، همچنین زهره مجابی در نقش کارمند بین‌الملل هلال‌احمر و مرضیه برومند هم بازیگر نقش همسایه مریم است. بجز این بازیگران علیرضا جلالی‌تبار، در نقش اصلی ظاهر شده.
در کنار این هنرمندان، حمید فرخ‌نژاد، اصغر همت، احمد نجفی، علی دهکردی، پرویز پورحسینی، رویا تیموریان، کوروش تهامی، شقایق دهقان، علی قربانزاده، کیهان ملکی، حبیب اسماعیلی، امیرحسین صدیق، شبنم قلی‌خانی، کمند امیرسلیمانی، مهدی پاکدل،‌ امیر آقایی، فقیهه سلطانی ، فرخ نعمتی، عسل بدیعی، سروش صحت، شهره سلطانی، سحر ولدبیگی، الیزابت امینی، ناصر گیتی‌جاه، لیلی رشیدی، آرش تاج، فریدون محرابی، رویا بختیاری و مانی مفیدی و … هم در نقش‌های دیگر این مجموعه تلویزیونی دیده خواهند شد.به گفته بهروز مفید در آذرماه سال 87 برای ساخت این سریال با هلال‌احمر گفتگوهایی انجام شد که در نهایت منجر به کلید خوردن این سریال در آبان سال 88 شد.تصویربرداری این سریال با 150 بازیگر و 170 لوکیشن داخلی و خارجی انجام شده است.
مفید تصریح کرد: کار تصویربرداری در لوکیشن‌هایی در ایران انجام شده و حدود 40 روز هم تصویربرداری در کشور ارمنستان انجام گرفته و گروه رسانه بزودی برای تصویربرداری سکانس‌های باقیمانده راهی کشور اتریش خواهند شد.
کار نویسندگی این اثر را طلا معتضد و عباس نعمتی برعهده داشته‌اند. کار تصویربرداری قسمت‌های داخل کشور هم به عهده شهریار اسدی و فرشید خالقی بوده و قسمت‌های خارج از کشور را نیز ایرج عاشوری انجام داده است.
در ساخت این سریال سلیم احمدی‌(صدابردار)، امیر توسلی (آهنگساز)، عباس شوقی (جلوه‌های ویژه)، آرمین اسماعیلی (طراح گریم)، کامیاب امیرعشایری (طراح صحنه)، مهسا کرامتی (انتخاب بازیگر) و آرش نعمتی (عکاس) همکاری کرده‌اند.